siDDis Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Kva trengs? Eg har ein DVI til VGA adapter som eg bruker frå skjermkortet til ein VGA pc monitor. Kan eg bruke denne på skjermen sånn at eg får sendt signalet frå skjermkortet via VGA? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Er spørsmålet om du kan ta et videosignal fra en VGA-port på skjermkortet til en DVI-port på skjermen? I så fall er svaret nei. Men de aller fleste LCD-skjermer har vel både DVI og VGA innganger hvor du da kan bruke VGA-kontakter i begge ender. Grunnen til at en DVI->VGA overgang fungerer er fordi DVI-kontakten på et skjermkort er DVI-I som inneholder pinner for både et digitalt og et analogt signal. Overgangen tar da bare pinnene for det analoge signalet og kobler de til en VGA-kontakt, så det er ingen konvertering av signalet, bare en overgang av plugg. Et motsatt adapter vil selvsagt ikke fungere fordi en VGA-kontakt har ikke et tilsvarende sett ekstra pinner med et digitalt signal. De andre vanlige typene DVI er forresten DVI-D hvor det kun er pinner for det digitale signalet (som det sannsynligvis er på skjermsiden) og DVI-A med kun analoge pinner. ...Posten ble litt utsatt av det andre treffet på Image Google etter "DVI". Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Okey....Eg har tenkt å kjøpa ein plasma TV som ikkje har VGA inngang. Korleis skal eg få kobla til den bærbare som bare har VGA ut då? Må eg kjøpe ein slags større omformer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå