danand13 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) jeg tror det er bedre om jeg instalere et eller annent linux på laptopen min har 80 gig med plass. men jeg hvet ikkke helt ossen man deller en harddisk ps: har windows xp på den Endret 10. august 2006 av danand13 Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Er ikkje noke proff på linux heilt nybegynne synnst SUSE linux va stillig og enkel og bruke Lenke til kommentar
danand13 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 okay, skal prøve det jeg.. 1000 takk hehe Lenke til kommentar
danand13 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 jo, den gamle marsinen er på 393mb ram,200mghz prosseord,ja og diskplassen må være under 1 gig.. hehe den er dårlig har noen en annen linux da fåreløbig så kjører jeg windows me på den... Lenke til kommentar
danand13 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 ingen forslag...:S Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Prøv med f.eks VectorLinux. Dette er en distro som ikke er så brukervennlig som SuSE, men hvis du er keen på å lære litt, så burde det gå greit. Og til partisjonering av diskene, så har jeg bare erfaring med Partition Magic. Er et veldig bra program, men koster litt penger da... www.vectorlinux.com Endret 10. august 2006 av Jorek Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) På den maskinen ville jeg overhodet ikke kjørt SuSE, men f.eks. Slackware. Det er en vanskeligere distro, men den er mye raskere enn de fleste. VectorLinux er forresten basert på Slackware. Edit: partisjoneringsverktøyet i Slackware, cfdisk er forresten meget enkelt, jeg vil si like enkelt som i Windows. Men det er min mening. Endret 10. august 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
Erl1d Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Og til partisjonering av diskene, så har jeg bare erfaring med Partition Magic.Er et veldig bra program, men koster litt penger da... 6647578[/snapback] alternativt gparted's livecd som er gratis http://gparted.sourceforge.net/ Endret 10. august 2006 av Erl1d Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Edit: partisjoneringsverktøyet i Slackware, cfdisk er forresten meget enkelt, jeg vil si like enkelt som i Windows. Men det er min mening. Hmm, hvis han skal resize blir det vel ikke så lett med cfdisk, eller? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 I å med du har liten plass så kjør vector-linux eller f.eks slax . begge baserer seg på slackware Lenke til kommentar
danand13 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Tussen takk for svar Lenke til kommentar
danand13 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 en ting jeg sjøner meg ikke på de programa som kunne dele hardisken, jeg skal ha windows xp, også dele hardisken sånn at jeg får linux på den andre dellen..hehe Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Ja, da må du "resize", dvs. gjøre den mindre uten å slette noe på den hard-disken du har Windows XP på. Last ned den GParted live-cd'en som ble tipset om her. Den ser veldig enkel og grei ut. GParted: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php Hvordan å "resize" en partisjon/harddisk med GParted: http://gparted.sourceforge.net/larry/resize/resizing.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå