Gå til innhold

Problemer med installasjon av Suse 10.1

Anbefalte innlegg

Hei!

For andre gang bestemte jeg meg for å prøve linux (forrige gang var det Mandrake, men var så heldig å treffe på en morsom buggy release som satte hele systemet ut av spill en liten stund (takk gud for ultimate boot cd))

Anyway, idag lastet jeg ned Suse 10.1, sjekket md5sum og brente på dvd med verification for å være på sikre siden. Jeg fyrer opp innstallering, det første jeg mtøer på er at den starter fint fra cd'en men så plutselig finner den ikke cd'en lenger. Jeg skrur av den ene cd'driven i bios og starter igjen, denne gangen velger jeg safe mode. Alt går fint, bortsett fra at den er utrolig treg på enkelte ting. Når jeg endelig kommer til selve innstalleringen, fikk jeg kanskje 15 meldinger om pakker den ikke klarte å innstallere... Flere av disse virket som essensielle for gnome++ (jeg kjenner ikke til linux så godt, men det så ut som viktige filer;) Etter det sliter jeg med disse grub og lilo oppsettene, da jeg får beskjed om at den ikke klarte å fikse dette selv. Jeg orker ikke mer (begynner å bli sent;), og velger å ikke innstallere noen oppstartsvelger, og rebooter. Inn i xp, og her er jeg nå.

Spørsmålet mitt nå er: Er det vanlig at det er pakker den ikke klarer å innstallere?

Har jeg fortsatt mulighet til å bruke innstallasjonen jeg innstalerte nå, selv om jeg ikke innstallerte lilo/grub? Andre som har vært i samme situasjon? Hva bør jeg gjøre?

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...