Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54GL + intel 2200bg = ustabilt.

Anbefalte innlegg

Sitter med ett stykk linksys wrt54gl (third-party firmware) og ett stykk dell i6000 med intel 2200bg. Se skjut tekst for info på AP. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Vendor:LINKSYS

ModelName:WRT54GS

Firmware Version:v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c , May 12 2006

#:000

Boot Version:v3.7.4

CodePattern:W54S

Country:Europe

RF Status:enabled

RF Firmware Version:v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c

RF Domain:ETSI (channel 1~14)

RF Channel:1

RF SSID:linksys

-----Dynamic Information

RF Mac Address:XX:XX:XX:XX:XX

LAN Mac Address:XX:XX:XX:XX:XX

WAN Mac Address:XX:XX:XX:XX:XX

Hardware Version:2.0

Device Serial No.:

Alt fungerer ganske greit helt til jeg begynner å spille onlinespill (wc3:tft, DoTA). Da får jeg somregel skikkelig stygg lagg annethvert minutt, og blir disconnected fra wlanet etter ca 20 minutter. Jeg har googlet litt, og fant ut at windows sitt wlan-opplegg kan være kilden til dette, men etter en kjapp deaktivering og litt testing, så ble det de samme fatale følger.

1. Kan det være at Intel PROSet/Wiress-programmet som kommuniserer dårlig med AP?

2. Evt, bør jeg kanskje oppgradere til SP2 for et bedre wlan-oppsett? (bruker SP1 nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du børr opgradere til SP2, sjekk at du har den nyaste drivaren til nettverkorte dit

prøv SW til korte, e det laptop du har dei korta blir av og til varme med stor belastning og kutta nette samme med usbadapter (har dårlig erfaring med dei

Lenke til kommentar
Du børr opgradere til SP2, sjekk at du har den nyaste drivaren til nettverkorte dit

prøv SW til korte, e det laptop du har dei korta blir av og til varme med stor belastning og kutta nette samme med usbadapter (har dårlig erfaring med dei

6645236[/snapback]

Er litt skeptisk til SP2 og deres paranoide sikkerhetstiltak, har derfor holdt meg litt på avstand ;) Har nyeste software og driver fra intel. Skal se om SP2 kan endre problemstillingen, men det blir ikke før i morgen i såfall. :p

Kan jo være firmwaren. Du kan jo prøve DD-WRT, det fungerer utmerket her.

Jepp, har hørt mye fint om det. Prøver SP2 først, og om det ikke fikser biffen, så skal jeg legge inn DD-WRT på flekken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...