Gå til innhold

core2 duo til bærbare..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja det ser ut til at den har den nye core 2 duo cpu'en

nei det er ikke det samme som core duo, en viktig forskjell er at core 2 duo støtter 64bit, den yter også bedre enn den gamle versjonen

Endret av MItjmannen
Lenke til kommentar

Core2 Duo T7400 er den nye Core 2 Duo ja. Kodenavn Merom. Modellnummeret T7400 betyr at det er 2,13GHz-utgaven det er snakk om.

Men legg merke til følgende linje:

"Lagerstatus: Ingen tilgjengelige i dag. 4 stk 2006-09-16 (Ikke på lager. Ubekreftet)"

Litt omtale, spesifikasjoner og prisliste på maskina finner du her. Merk at den også selges med den gamle 32bit-prosessoren Core Duo f.eks T2500, og at det kun er disse som er på lager.

Lenke til kommentar

Men når Asus kommer ut med cour2duo så kommer vel de andre merkene med sine også snart?

Lønner det seg å kjøpe Core2duo når de første kommer eller en som har Core Duo?

Kan ikke vente så veldig lenge ut i september før jeg må ha maskinen!

Er det noen som vet om andre merker som har kommet med sine core2duo maskiner? (Vet at de egentlig ikke har kommet enda)

Lenke til kommentar

Denne er den første bærbare med Core 2 Duo jeg har sett i prislistene her til lands. Intel sliter med å mette etterspørselen så det spørs om de blir lagervare så raskt som nettbutikkene håper på (16. september).

Jeg ville likevel styrt unna Core Duo siden det bare er unødvendig penger ut av vinduet å "kaste" den etter en måned for å oppgradere til Core 2 Duo. Core Duo er den siste prosessoren i stort salg som ikke har 64bit-støtte.

Lenke til kommentar

De første bærbare med core 2 duo som jeg har sett er fra asus og ligger på henholdsvis ca 19 % 23 tusen smackers.

Vil alle disse nye med core 2 duo være i denne prisklassen de første måndene?

Trodde Intel hadde som mål å levere no sinnsykt mange av disse.

Hvis de er så dyre tror jeg fort amd kan klare sitt mål om 15% av markedet innen bærbar.

Lenke til kommentar
Vil alle disse nye med core 2 duo være i denne prisklassen de første måndene?

Trodde Intel hadde som mål å levere no sinnsykt mange av disse.

6646311[/snapback]

Jeg tror de vil være litt dyre i starten ja, men tror ikke alle vil være fullt så dyre. Regner med vi ser modeller ned mot 12.000 ikke lenge etter lansering.

Intel sier de skal levere sinnsykt få av disse (Core-arkitekturen). De lover bare 1 million i løpet av de første 10 ukene og det er til både desktop, bæbare og servere. Til sammenligning selges det litt i underkant av 1 million prosessorer i disse segmentene (x86) hver eneste dag. dvs. at det er en veldig liten prosentandel av prosessorer som vil være Core 2 Duo.

Lenke til kommentar

Hmm.. du sier noe der. Jeg trodde et øyeblikk at det var utelukkende core 2 duo de skulle selge så mye av. Takk for opplysningen i allefall. Da ble det mest sannsynlig ikke core 2 duo i min student-bærbare i aug/sep måned. :cry:

Men det er jo ikke sikkert amd turion x2 er for dårlig da. Den ytelsen som er i core 2 duo er jo nesten for bra.

Lenke til kommentar
så det tar ca.1måned før merom ser lyset i dells bærbare pcer... kanskje lenger

6650674[/snapback]

Dell er vel "først til mølla", men det ser desverre ut som det tar sin tid likevel. om Dell kommer med pcer med Merom da, så vil de sikkert raskt bli utsolgt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...