Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar skrur seg av når jeg spiller.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en bærbar data som er ca. 1år gammel. Spiller ofte World of Warcraft og andre spill på den uten spesielle problemer. Men nå nylig har den begynt å skru seg av helt uten grunn når jeg har spilt i ca. 15-30min.

 

Jeg har prøvd å formatere dataen, sjekke varmen og kjøle den, og skru ned detaljene osv. på spillene. Ingenting av dette har funket :ermm:

 

Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har du forsøkt andre skjermkortdrivere?

 

Hilsen,

efikkan.

6644798[/snapback]

Jeg prøvde å innstalere nye drivere men får en feilmelding som sier jeg ikke kan de (er ikke sikker på om jeg innstalerer den riktige driveren :blush: )

 

Navnet på skjermkortet er ATI Mobility Radeon X700. Noen som vet hvilke drivere jeg må ha her? :blush:

Lenke til kommentar

Slår den seg av helt plutselig, eller får du blåskjerm?

Har du oppgradert komponenter i maskinen?

Slår den seg av i alle spill, eller bare i WoW?

Har du åpnet maskinen og sett etter at det ikke er støv i vifte og kjøleribber?

Går viften når maskinen jobber hardt?

 

Får du tak i PC-Check, kan du prøve å kjøre en 72-timers diagnosetest på maskines hardware. Står den med glans, er det sannsynlig at det enten er drivere, windows eller overoppheting som er årsaken.

Lenke til kommentar
Slår den seg av helt plutselig, eller får du blåskjerm?

Har du oppgradert komponenter i maskinen?

Slår den seg av i alle spill, eller bare i WoW?

Har du åpnet maskinen og sett etter at det ikke er støv i vifte og kjøleribber?

Går viften når maskinen jobber hardt?

 

Får du tak i PC-Check, kan du prøve å kjøre en 72-timers diagnosetest på maskines hardware. Står den med glans, er det sannsynlig at det enten er drivere, windows eller overoppheting som er årsaken.

6645099[/snapback]

 

1, Den slår seg av helt plutselig, uten noen form for blåskjerm/advarsel osv.

2, Nei, har ikke rørt i den siden jeg fikk den.

3, Nei, har ikkje gjort de, men kan gjøre de å se hva jeg finner :p

4, Viften går fint den.

 

Skal få tak i PC-Check og se hva som skjer.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Ingen blåskjerm, nei, da får du ingen hjelp der.

Du svarte ikke på om den slår seg av i alle spill eller bare WoW :)

 

Siden maskinen bare er ett år gammel har du alltids muligheten til å sende den inn for en garantirep, men det er sikkert bedre å finne ut av det på egenhånd hvis det er noe som enkelt kan repareres. Skulle det vise seg at det er software som er årsaken vil du få en stygg regning fra serviceverkstedet.

Lenke til kommentar

Min forrige bærbare pc brant skjermkortet fordi jeg lot den stå på 24/4 pluss at jeg spillte en del wow. Det kan hende det er noe galt med hardware i pcen. Det kan også være skjærmkortdrivern, som noen tidligere har sagt, og ja, jeg vet om en driver du kan bruke.

Omegadrivere er veldig fine, pluss at de ikke er bugga som ATi's egne drivere. DU kan prøve å laste de ned på denne siden.

 

EDIT: Så på denne tråden får noen timer siden, så jeg så ikke to siste innlegg, fordi jeg bare gikk fra nettleseren. hvis det bare er wow den skrur seg av i, så kan du nok finne en del på wowforumet på wow-europe.com ja.

Endret av Alexanderhagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...