nree Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Topic sier vell det meste, hvordan blir f.eks scriptet ?Altså' date=' det som er mellom = og '] skal komme: <div class="quotetop">HER</div> Det som er mellom quote taggen skal komme: <div class="quote">HER</div> Hvordan kan dette gjøres? I dag har jeg bare fult av slike lingjer i scriptet mitt: $vkode = str_replace("","<b>",$vkode); Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 $string = "Her er bb-code kildenmaterialet...."; $bb-replace = array ('/(\[[Bb]\])(.+)(\[\/[Bb]\])/','/(\[url=)(.+)(\])(.+)(\[\/url\])/'); $bb-replacements = array ('<b>\\2</b>','<a href="\\2">\\4</a>'); $string = preg_replace($bb-replace, $bb-replacements, $string); print $string; Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 $string = "Her er bb-code kildenmaterialet...."; $bb-replace = array ('/(\[[Bb]\])(.+)(\[\/[Bb]\])/','/(\[url=)(.+)(\])(.+)(\[\/url\])/'); $bb-replacements = array ('<b>\\2</b>','<a href="\\2">\\4</a>'); $string = preg_replace($bb-replace, $bb-replacements, $string); print $string; 6644813[/snapback] må legge til: ser ut som en deilig kode:P men får ikkje tilfredsstilt meg helt... ka betyr \\2, \\4 ? Lenke til kommentar
nree Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Du kunne ikke forklart litt mer ang. det der? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Sok på Google på regex (regular expressions) så finnes det mange fine guider angående emnet..Men er ganske avansert, så hvis du ikke har så mye peiling fra før kan det være litt vanskelig å skjønne.. Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Har ikke en dritt peiling på det fra før Men om det hadde vert noen norske guider med eksempler osv er jeg veldig intressert! Endret 10. august 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har ikke en dritt peiling på det fra før Men om det hadde vert noen norske guider med eksempler osv er jeg veldig intressert! 6651082[/snapback] du kan prøve å se her... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har ikke en dritt peiling på det fra før Men om det hadde vert noen norske guider med eksempler osv er jeg veldig intressert! 6651082[/snapback] Dette er den beste jeg har sett til nå. Universal for regex i alle språk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 men får ikkje tilfredsstilt meg helt... ka betyr \\2, \\4 ? 6644890[/snapback] Treffet i parentespar nr. 2 og parentespar nr. 4 i det regulære uttrykket. I dette eksempelet peker det på (.+) i begge tilfellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå