skromt Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Noen som vet om det var katastrofetall for hvor lite IT-studenter det var i år, eller om det var lite jobber for studenter? Lenke til kommentar
ekm Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Har du link til artikkelen? Lenke til kommentar
skromt Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 nei, så den bare på forsiden;) Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det er nå et enormt godt marked for it-folk idag så er nok mangel på nye studenter som er problemet. Har dog ikke lest artikkelen du viser til Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Å linke til artikkelen kan jo være en grei sak Lenke til kommentar
skromt Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 hadde jeg visst det, hadde jeg jo ikke spurt;). Må betale 3000 kroner for å abb. hos Dagens It. I think not;) Lenke til kommentar
ekm Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Ikke rart jeg ikke fant artikkelen i det hele tatt - i emnetittelen har du nemlig skrevet IT Avisen (no de fleste trolig tolker som itavisen.no). Går utifra at det er artikkelen Flykter fra it-studiene du tenkte på? Her står det jo svart på hvit at bransjen trenger folk men at færre og færre velger it-utdanning - så dette lover godt (ihvertfall for min del). Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Det understreker bare det jeg har sagt de siste 4 årene De som begynte på datastudier mellom 2000 og 2002 gjorde antageligvis noe utrolig lurt. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Ja, og jeg var heldigvis blandt dem. Fikk meg jobb idag, ferdig på skole tidlig i september. Er et utrolig hett marked nå. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Da var du heldigere enn jeg var. Jeg var ferdig i 2002 og det tok et år før jeg fikk jobb. Ser jo her at på IDI ved NTNU at det blir mindre budsjetter fordi det blir færre studenter, noe som ikke er bra. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Ja, budsjettkutt er egentlig et stort problem for fag som er utsatt for konjenktursvingninger, noe IT i høyeste grad er. Utdanningsinstitusjoner får i veldig stor grad betalt pr avlagte studiepoeng, og få studenter fører til færre studiepoeng, hvilket kan føre til færre plasser. Som jo kan bli et stort problem når markedet begynner å skrike etter arbeidskraft... Desto hyggeligere for de (av oss) er ferdigutdannet eller kommer til å bli det i nær fremtid Lenke til kommentar
pertm Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Nå betyr færre studenter mindre penger til forskning og ansatte som ikke er bra ting. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Heldigvis er det ikke blitt *så* ille på mitt fakultet enda, men tendensen er klart til stede. Penger til både utdanning og forskning vil fort følge konjenkturer og fag som nyter stor popularitet. Men dette begynner antageligvis å gå langt utenfor emnet i denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå