Star Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Heisann, Holder på å legge opp nytt nettverk i huset og skal prøve meg på Cat5 utpåliggende bokser på veggen.. Har tidligere klemt til masse cat5 kabler med vanlige plugger, men dette er nytt for meg... det er fargekode på innstikkene i boksen, men de miderste er delvis grønne, delvis oransje.. hvordan skal jeg koble dette for å få kontakt? Har brukt B versjonen når jeg koblet ledningen i andre enden ( vanlig kontakt ) star* Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Problemet er oppklart og kabelen med utpåliggende boks fungerer utmerket... Litt stress med avkutting og tvinning av ledninger uten at noen knakk av, men fikk det til etterhvert... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 For å forenkle dette så kan man kjøpe ei tang til dette. Den presser og kutter kabelen i det du trykker den i de kontaktene i selve UTP uttaket =) koster 300 kr på clas iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå