Lidskjalv Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Litt tyngre stoff her og nå. Se på trygdebaren....Er ikke den vel høy? Lenke til kommentar
McFly Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Halvparten at pengene til trygd er jo alderstrygd, og den er ikke noe særnorsk fenomen. Alle trygdene tilsammen er vel omtrent en tredjedel av de offentlige sine utgifter. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Kan jo da mistenke publisheren for bevisst å velge at trygd og pensjon er slått sammen. Sånn at det skal se ille ut? Lenke til kommentar
McFly Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ja, det er vanlig at folk slår ting sammen for at det skal se værre ut. Jeg er også tvilsom til hvor korrekte tallene er, da utgiftene til utdanning og helse virker litt vel små. Det er litt klarer forklart her: http://www.ssb.no/emner/12/01/10/statsregn/tab-02.html Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Trådstarter kunne med fordel henvist til kilden... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Trådstarter kunne med fordel henvist til kilden... 6646392[/snapback] Ser jo ut som det er tatt rett ut av statsbudsjettet for 2005? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hvem som helst kan ha laget den grafen. Temaet er interessant, men den grafen alene, uten kildehenvisning og med de svakheter som påpekt, er ikke godt nok grunnlag. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) det er jo isåfall bare en eldre bølge, men på mange andre områder "går" norge veldig feil. Endret 10. august 2006 av CustomTP Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hvem som helst kan ha laget den grafen. Temaet er interessant, men den grafen alene, uten kildehenvisning og med de svakheter som påpekt, er ikke godt nok grunnlag. 6648475[/snapback] Hmm ja, ser ikke ut som det er fra Revidert nasjonalbudsjett 2005. Finner i hvert fall ikke igjen den figuren og finner heller ikke noe lignende i tabeller etter en rask titt i nasjonalbudsjettet. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Norge har en av de største prosentandelene "work stock" altså andel som står i arbeidslivet i verden, om jeg ikke husker helt feil. Det til tross for at vi har utrolig mange trygdede. Folk i norge blir også svært gamle. Dette er en utvikling vi temmelig fort kunne snu dersom vi sluttet å uføretrygde folk som er arbeidsløse og faktisk på et eller annet vis kunne få dem til å ta de jobbene som finnes. Også har vi et par hundre tusen bønder vi godt kunne omskolert. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Norge har en av de største prosentandelene "work stock" altså andel som står i arbeidslivet i verden, om jeg ikke husker helt feil. Det til tross for at vi har utrolig mange trygdede. Folk i norge blir også svært gamle. Dette er en utvikling vi temmelig fort kunne snu dersom vi sluttet å uføretrygde folk som er arbeidsløse og faktisk på et eller annet vis kunne få dem til å ta de jobbene som finnes. Også har vi et par hundre tusen bønder vi godt kunne omskolert. 6648523[/snapback] hehe, helt enig.. turte ikke å skrive slikt istad... Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Jeg skal selfølgelig komme med kilden. Den er troverdig nok. Jeg tror jeg tok denne fra en pdf fil faktisk. Men dere kan finne tilsvarende oversikter her http://www.statsbudsjettet.dep.no/2006/dok...ulbok/kap08.htm Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Eit av dei største problem er at produksjonskostnadane i norge er meget høge, noko som igjenn (sammen med grådige bedriftsegiare) fører til eit ekstremt effektiviseringspress. Det er ikkje plass i arbeidslivet til Ola som mista jobben når han var 50 p.g.a. utflagging, og til Kari som har 20% nedsatt arbeidsdyktighet, fordi ho har eit dårleg kne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå