Gå til innhold

Når skjerm og byggekvalitet teller

Anbefalte innlegg

Det er greit med en digg bærbar du kan spille på, og som har masse ram og sånt.. men jeg er også veldig opptatt av byggekvaliteten på en bærbar. hitil har jeg hørt at toshiba og acer har solide Pc'er..altså PC'er som ikke er laget i plast. mange av FS sine PCer er litt for plastic fantastic.. og jeg kan heller ikke fordra elitegroup/whitebox/CL/ PC*er med tanke på bygge kvalitet.

noen som forresten vet hvordan bygge kvaliteten på dell inspirion er.. har kunn sett dell på bilder, ikke in real.

det jeg egentelig lurer på i denne posten her er egentelig om noen har erfaringer med toshiba og acer PC, bygge kvalitet og skjerm.. eventuelle moddel...

tenkte å kjøpe enten toshiba sattelite m70 eller en acer aspire. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toshiba har vel stort sett god byggkvalitet og ligger ihvertfall i mine øyne bare noen små hakk bak Thinkpad. Hvis du er ute etter en PC som tåler "alt" burde du kanskje titte mere på industri PC`er ifra Panasonic.

Nå har jeg aldri brukt ACER selv, men det er jo endel venner/kollegaer/familie som har de og personlig synes jeg noen av disse er knirkete samt at man får en følese av at noe skal knekke. (Merk at dette ikke gjelder alle, men noen av modellene har liksom et "plastic fantastic" preg over seg). Byggkvaliteten til DELL er vel helt grei synes jeg, selv om de tar grådig overpris på nesten alt av utvidelser.

Lenke til kommentar

Sitter på en Acer Aspire 5561. Har riktig nok hatt pcen siden fredag, men har brukt den flittig. Det jeg ble overasket over var det flotte designet. Den ser liten ut og har nesten er litt sportslig preg. Lokket er laget av magnesium, og den har en 14" wxga skjerm med 1280x hva det nå er oppløsning.

Muligens er tastaturet litt mykt, men jeg har ikke hatt problemer med det foreløpig. Tastene hekter seg absolutt ikke og det er stille nok til ikke å være en plage for de rundt deg. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med laptopen så langt. Pga. ATI X1600 grafikkortet blir det litt støy og varme, men ikke mer enn jeg hadde regnet med. Det eneste jeg har å sette fingeren på med byggingen er at viften er på høyresiden. Den burde vært på venstresiden ettersom hånden vil bli veldig varm hvis du bruker mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...