Gå til innhold

Forstørre motiver i bilde, ved hjelp av Photoshop?

Anbefalte innlegg

Hei.. Det er noe jeg sikkert overser eller har glemt at jeg kan eller har lært..

Men Hvis dere ser på VG og Sporten i VG. Så bruker ofte fotografene å forstørre motivet på bildene. f.eks mennesker ved hjelp av Photoshop. Men kan noen si meg hvilke verktøy som kan brukes til sånt i Photoshop?

Endret av mr messenger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har skjønt deg rett, så tenker du på slik som jeg har gjort på dette testbildet...

Kan lage en liten guide med hvordan jeg gjorde det ihvertfall...

Først bruker du Rectangular Marquee Tool (trykk M) Da skal du lage en markering rundt det du ønsker og forstørre. Når du da har markert, skal du trykke ctrl-c, noe som vil kopiere det du har markert. Så trykker du ctrl-alt-n - Dette vil lage et nytt layer i bildet. Så trykker du ctrl-v, og dette vil kopiere inn den markeringen. Så går du på edit->free transform. Nå vil det bli en ramme rundt det bildet du har kopiert, med strekkepunkter i hjørnene, og midt på kantene. Hvid du holder inn shift, og samtidig drar i et punkt fra hjørnet vil bildet strekke seg i den rette formen....

Så kan du bare flytte bildet rundt om hvor du vil ha det, og gå på edit -> stroke hvis du vil ha ramme rundt det....

post-85925-1155210322_thumb.jpg

Hvis du tenkte på å bare forstørre en liten del av bildet, og ha det for seg selv, så markerer du bare bildet med marquee tool, trykker ctrl-c. Så trykker du ctrl-n for å få et nytt vindu, som er tilpasset kopieringen din. Så trykker du ctrl-v for å kopiere inn bildet. Hvis du vil forstørre bildet (få flere piksler) går du inn på image ->imagesize, eller trykker alt-ctrl-i.

Håper dette hjalp deg med problemet ditt =)

Lenke til kommentar

Nei det er ikke på denne måten. Ikke sånn "Innfelt" metode.

Men jeg har et par fire eksempler.. et av dem fra VG Sporten. Kanskje ikke så bra derfra men det ligner noe av det jeg skal frem til.

Hvis du ser på Frank Lampard, Steven Gerrard, Cafu.. det er sånne forstørrelser jeg mener.

post-33726-1155243788_thumb.jpg

Endret av mr messenger
Lenke til kommentar

Dette har ingenting med forstørrelse og gjøre, Dette er jo bare ren klippe ut (person) lime sammen på annen bakgrunn. Her må du bruke lasso tool f.eks, finne en bakgrunn dra evt person over på bakgrunn, vipps så er et nytt bilde skapt.

Endret av paalwa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...