mr messenger Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Hei.. Det er noe jeg sikkert overser eller har glemt at jeg kan eller har lært.. Men Hvis dere ser på VG og Sporten i VG. Så bruker ofte fotografene å forstørre motivet på bildene. f.eks mennesker ved hjelp av Photoshop. Men kan noen si meg hvilke verktøy som kan brukes til sånt i Photoshop? Endret 9. august 2006 av mr messenger Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hvis jeg har skjønt deg rett, så tenker du på slik som jeg har gjort på dette testbildet... Kan lage en liten guide med hvordan jeg gjorde det ihvertfall... Først bruker du Rectangular Marquee Tool (trykk M) Da skal du lage en markering rundt det du ønsker og forstørre. Når du da har markert, skal du trykke ctrl-c, noe som vil kopiere det du har markert. Så trykker du ctrl-alt-n - Dette vil lage et nytt layer i bildet. Så trykker du ctrl-v, og dette vil kopiere inn den markeringen. Så går du på edit->free transform. Nå vil det bli en ramme rundt det bildet du har kopiert, med strekkepunkter i hjørnene, og midt på kantene. Hvid du holder inn shift, og samtidig drar i et punkt fra hjørnet vil bildet strekke seg i den rette formen.... Så kan du bare flytte bildet rundt om hvor du vil ha det, og gå på edit -> stroke hvis du vil ha ramme rundt det.... Hvis du tenkte på å bare forstørre en liten del av bildet, og ha det for seg selv, så markerer du bare bildet med marquee tool, trykker ctrl-c. Så trykker du ctrl-n for å få et nytt vindu, som er tilpasset kopieringen din. Så trykker du ctrl-v for å kopiere inn bildet. Hvis du vil forstørre bildet (få flere piksler) går du inn på image ->imagesize, eller trykker alt-ctrl-i. Håper dette hjalp deg med problemet ditt =) Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Nei det er ikke på denne måten. Ikke sånn "Innfelt" metode. Men jeg har et par fire eksempler.. et av dem fra VG Sporten. Kanskje ikke så bra derfra men det ligner noe av det jeg skal frem til. Hvis du ser på Frank Lampard, Steven Gerrard, Cafu.. det er sånne forstørrelser jeg mener. Endret 10. august 2006 av mr messenger Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Dette har ingenting med forstørrelse og gjøre, Dette er jo bare ren klippe ut (person) lime sammen på annen bakgrunn. Her må du bruke lasso tool f.eks, finne en bakgrunn dra evt person over på bakgrunn, vipps så er et nytt bilde skapt. Endret 10. august 2006 av paalwa Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 akkurat det vet jeg.. men hvordan blir personene i bildene, så store? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 akkurat det vet jeg.. men hvordan blir personene i bildene, så store? 6657625[/snapback] De blir da ikke så store vel? De blir så store som de er på bildene vil jeg tro... Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hvis journalistene feks. har et 16 megapikslers kamera (noe som de ofte har) Er det ikke vanskelig å få et stort utsnitt vil jeg tenke, i kombinasjon med at de har et objektiv med stor brennvidde - Snakker vi kanskje 3-600 mm! Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Ja, forstår Lenke til kommentar
leo24 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Takk for guiden Antarctica. Har søkt litt nettet etter en enkelt forklaring. Vet du om det er mulig å legge inn dette som en "action", for deretter å kjøre på mange bilder for å sjekke skarphet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå