MrBjoern Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Tja, hva skal jeg si? Kjøte en ny hd for noen uker siden (seagate 320gb barracuda) og instalerte linux (mitt hoved os) det funka fint, men da jeg skulle oppgradere til en ny version idag ville ikke dvd'en boote. Kan dette ha noe med at det ligger noe på hd'en? SATA disken er koblet til via et kontrollerkort, DVD leseren kobles til via IDE kabel. Har prøvd og sette DVD leseren som master i BIOS (eller, den har jo hvert det hele tiden, jeg har jo ingen andre disker på hovedkortet) Men er det noen måte og stille inn DVD som første boot, før alt annet? evt noen annen måte og boote på? Kontrollerkortet er et EX-3330 Serial ATA 2Hdd Controller fra EXSys Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Klarer pcen å boote fra cd? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 selve pc'en greier og boote, og den greier og boote når SATA disken er tom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå