MC2 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei Jeg har lite/ingen erfaring med nettverk, og har nettopp kjøpt en splitter ny trådløs router (link) Den skal i følge både pakningen og betjeningen være idiotiskt enkel å sette opp, men etter to dager har jeg forsatt ikke klart det... Har en stasjonær (ubuntu) og to bærbare (ubuntu, XP-pro). Ideen er at de to bærbare skal være koblet opp trådløst mens min stasjonære via en av portene. Tingen er nettet funker fint på min stasjonære, mens ingen av de bærbare (begge har trådløst nettverkskort) finner noe nettverk. Etter å ha prøvd nesten alt jeg kunne komme på (inkludert forskjellige rekkefølger å skru på modem, router, masking, osv.) vender jeg meg til dere. Håper noen kan hjelpe. Btw. Routeren støtter både B og G, og begge skal være 'aktivert'. Har tastet inn riktig nettverks navn, WEP key og valgt DHCP. Alle innstillingene på den trådløse routeren er på factory settings borsett fra det overnevnte. Takker veldig mye hvis noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Skjønner ikke helt hva du mener. Tingen er nettet funker fint på min stasjonære, mens ingen av de bærbare (begge har trådløst nettverkskort) finner noe nettverk. Har tastet inn riktig nettverks navn, WEP key og valgt DHCP. Er det ruteren at du har tastet inn "riktig" nettverksnavn? Eller er du tilkoblet til det trådløse nettverket og ikke har internett? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Nei, routeren har også 4 ports switch, og min stasjonære er koblet til der. Mine bærbare finner ikke noe trådløst nettverk i det hele tatt... Altså, jeg så på konfigurasjons panelet til routeren, også tastet jeg inn samme verdiene til SSID og WEP key på en av mine bærbare, men den fann forsatt ikke nettverket. (Og forresten, på routeren er det en sånn (One Touch) knapp som lyser rødt hele tiden, men når man trykker på den blinker den hvit en stund, men blir rød igjen... jeg antar rødt ikke er bra...) Håper ting ble klarere nå. Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hei, gå inn på routeren din med den stasjonære pcn. (http://192.168.1.1) og gå på security og trykk på den "hengelås" logoen. og vips så får du instruksjoner på hvordan du skal gjøre det.. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Nei, routeren har også 4 ports switch, og min stasjonære er koblet til der. Mine bærbare finner ikke noe trådløst nettverk i det hele tatt... Altså, jeg så på konfigurasjons panelet til routeren, også tastet jeg inn samme verdiene til SSID og WEP key på en av mine bærbare, men den fann forsatt ikke nettverket. (Og forresten, på routeren er det en sånn (One Touch) knapp som lyser rødt hele tiden, men når man trykker på den blinker den hvit en stund, men blir rød igjen... jeg antar rødt ikke er bra...) Håper ting ble klarere nå. 6643548[/snapback] Hvor skriver du inn innstillingene på den bærbare uten at du finner noe nettverk? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Fireddude: hmm, det begynte å se rett ut når jeg fikk opp "Accepting clients" men laptopene tar forsatt ikke opp noe... Signal strength er på 0% deleder: I ubuntu er det i alle fall System → Networking → Connections → Wireless connection → Properties. Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 er de trådløse nettverkskortene slått på da? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Jeg har trykt på activate, og det tar en god stund. men etterpå kommer det opp at det er aktivert. Så har jeg valgt eth1 som default gateway og trykker ok, som tar enda lengre, men når jeg går tilbake til nettverksinnstillingene så er kortet på deactive.. vet ikke hvorfor... og lyset på routeren er rødt/orange... (frustrende) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå