(ODIN) Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) har nettopp vært å kjøpt meg en kabel for å koble xbox 360 in i pcskjermen min.bruker den digitale ingangen på skjermen til pc signal og den analoge ingangen til xbox 360. på denne kabelen er det også en optisk ingang/utgang,det følger også med en optisk kabel som kan kobles fra xbox 360 kabel til forsterker eller lydkort etc etc. her kommer min hodepine inn.bildet er perfekt,jeg bare skifter mellom analog eller digital modus på skjermen for å bytte fra pcsignal til xbox signal.det funker som bare det,MEN,hvor blir det av lyden.ettersom jeg ikke har lyst å rive ned anlegget mitt i stuen for å flytte på forsterkeren,tenkte jeg at det skulle være mulig å koble lyden inn til pc,så ut gjennom hodetelefoner? har koblet den optiske kabelen fra xbox 360 kabel in på den optiske ingangen på lydkortet mitt men finner ikke lyden.dette bør da være mulig? noen som har en erfaring å dele?alle svar er gode svar nå,så jeg sier takk på forhånd,det er mulig jeg legger meg inn i veggen et par ganger nå Endret 9. august 2006 av (ODIN) Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 jeg tror ihvertfall du bør endre emnetittelen.. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Jeg er usikker på hvilke innstillinger som må gjøres for optisk kabel, men sjekk under lyd-egenskaper i kontrollpanelet på pc-en. Mulig at "digital inn" er huket av for dempet/mute. Ellers så selger de 5m optiske kabler for en ok pris hos blant annet clas ohlson. http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.a...52&IsCampaign=N Det er mulig å skjøte dem også ved hjelp av en skjøtemuffe. Endret 9. august 2006 av trykkertor Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 takker for svaret trykkertor.optiske kabler fulgte med kabelen så de er koblet rett inn på lydkortet mitt.finner bare ikke lyden fra xboxen til hodetelefoner Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Kansje nevne hva lydkort du har? også spørsmålet man bare må spørre(hvor enn dumt det er): Er du sikker på at det er optisk _INN_ du har på lydkortet ditt? Hva type signal sender du ut fra xboxen? (stero, DD, DTS,...) Støtter lydkortet ditt dette signalet? Jeg kjørte på samme måte med xbox(1) og da var det bare plug and play med mitt SB Live! Platinum(brønn i front med optisk inn). Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Åssen lydkort har du? er du sikker på at det er opptisk inn og ikke opptisk ut? Civilix var vist før meg Endret 9. august 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
roolf Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Og bare for å banke det inn: Er du sikker på at det er optisk INN du har. Optisk ut er ikke så utbredt på lydkort, mens optisk inn har jeg aldri sett (dog har jeg aldri lett heller). Endret 9. august 2006 av roolf Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 (endret) vet faktisk ikke men bruker den intergrerte i asuskortet mitt da audigy 2 zs kortet mitt ikke har vanlig optisk ut/ingang.har et asus an8 sli deluxe hovedkort mener jeg. faktisk så tenkte jeg ikke tanken med otisk inn/ut. Endret 9. august 2006 av (ODIN) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå