Gå til innhold

Hevet kjøp men fortsatt bundet til Telenor

Anbefalte innlegg

Helt sikker?

Det var akkurat Netcom jeg tenkte på. En kollega hevdet at vår største konkurent hadde bedre vilkår enn oss etter den siste tidens endringer, men det er mulig han var feilinformert.

6953759[/snapback]

Vel, NetCom har i hvert fall en uttalt policy om at de kjører nøyaktig samme provisjoner til alle forhandlere. Hvis de bryter denne policyen vil de nok få store problemer med forhandlerkjedene. Forskjellige priser har nok mer med kampanjer/avtaler mellom leverandører og kjeder. Det er f.eks. produkter hos Dangaard som bare min kjede ser, som er merket med "kjedenavn". På samme måte er det produkter vi ikke har tilgang til fordi de kun selges til andre kjeder. Med "produkter" mener jeg da egentlig priser... du skjønner nok tegninga ;-)

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt sikker?

Det var akkurat Netcom jeg tenkte på. En kollega hevdet at vår største konkurent hadde bedre vilkår enn oss etter den siste tidens endringer, men det er mulig han var feilinformert.

6953759[/snapback]

Vel, NetCom har i hvert fall en uttalt policy om at de kjører nøyaktig samme provisjoner til alle forhandlere. Hvis de bryter denne policyen vil de nok få store problemer med forhandlerkjedene. Forskjellige priser har nok mer med kampanjer/avtaler mellom leverandører og kjeder. Det er f.eks. produkter hos Dangaard som bare min kjede ser, som er merket med "kjedenavn". På samme måte er det produkter vi ikke har tilgang til fordi de kun selges til andre kjeder. Med "produkter" mener jeg da egentlig priser... du skjønner nok tegninga ;-)

-snubbel

6953859[/snapback]

Helt riktig som det sies ovenfor her - NetCom har lik provisjon for alle kjeder. Men det er en del andre ting enn bare provisjonen NetCom utbetaler som avgjør sluttprisen på telefonen/fortjenesten til forhandler...

Lenke til kommentar
De får jo ekstra penger for provisjoner på tjenester i tillegg til at låste telefoner har en subsidiert innpris også

6955650[/snapback]

Stemmers det.. :)

Men da bare av noen YTTERS få tjenester, som for det oftes også gjennspeiler hva selgeren opplyser om.. ;)

Ikke missforstå, da disse tjenestene igjen, er for oftes av egenintresse for kunden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...