Gå til innhold

Lyst på flere staged bilder fra Libanon?

Anbefalte innlegg

Å snakke om dette som en viktig avsløring er egentlig bare et hån mot alle libaneserne som har blitt drept i denne krigen.

Det må vel en sosialist til for å påstå at å si sannheten er å "håne" noen...

Enhver idiot forstår at disse "avsløringene" ikke gjør noe fra eller til med drapsstatistikken.

Det er da irrelevant. Det som er desto mer relevant er at det er Hizbollah selv som får disse drept, for så å stille dem ut til verdenspressen.

Det eneste negative med denne forfalskingen av bilder er at det gir mennesker uten følelsesliv et gratis argument.

6650051[/snapback]

Nei, det gir moralsk oppegående mennesker med interesse for å finne sannheten nok et bevis på Hizbollahs utspekulerte ondskap.

Det alt koker ned til er at Hizbollah bruker sivile som skjold. De angriper fra sivile områder for å trekke israelsk ild dit. Da blir selvsagt sivile drept, og Hizbollah jubler. Dog er skadene tydeligvis ikke store nok, siden de må skape falske situasjoner og gjenbruke barnelik opptil flere ganger for å late som de er drept på flere forskjellige steder i flere forskjellige angrep.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Humane som Israelerne er så melder de fra før de bomber.

6642469[/snapback]

Human er et totalt feil begrep å bruke. I den senere del av Libanon-konflikten begynte å Israelerne å ringe til husstander som skulle bli bombet. Det de i realiteten brukte dette til var å skape frykt i sivilbefolkningen. I mange tilfeller ble nemlig ikke husene, eller området bombet i det hele tatt. familier opplevde bare å bli ringt opp med advarselen om at de hadde en halvtime på å forlate huset før det ble bombet, så familien tar med seg alt de makter og forlater huset, bare for å finne ut senere at ingenting har skjedd..

Humant ja..

Lenke til kommentar

Israel prøver ikke å skremme folk. I motsetning til de onde araberne/muslimene som jobber for å utslette Israel, så er det i Israels interesse å prøve å unngå for store sivile tap på den andre siden, og dette gjør de da ved å advare.

Men du synes kanskje det beste ville vært om Israel ikke foretok seg noe så de sivile tapene ble enda større, så du kunne rakke ned på Israel for det istedenfor å rakke ned på dem fordi de advarer sivilbefolkningen?

Lenke til kommentar
Å snakke om dette som en viktig avsløring er egentlig bare et hån mot alle libaneserne som har blitt drept i denne krigen.

Det må vel en sosialist til for å påstå at å si sannheten er å "håne" noen...

Jeg er dessverre ikke sosialist, men takket være diverse neo-fascistiske SVIN blir jeg mer og mer glad i sosialister for hver dag som går. Det er egentlig ganske trist at kreftbyller og bioavfall som freppere og DLF-ere presterer å skyve borgerlige lenger mot venstre, men det er akkurat det som foregår.

Lenke til kommentar
Israel prøver ikke å skremme folk.

Nå vet jeg ikke hva du legger i folk, men dette blir en sannhet med modifikasjoner. Jeg regner med at Israel bruker samme metoder som USA brukte under innvasjonen av Irak, altså slipper masse lapper som sier "her kommer vi til å bombe om så og så lenge, stikk av hvis du ikke vil dø" over områdene de kommer til å bombe samt innvadere for å få folk vekk, om det er sivile, terrorister eller militære mennesker i området. USA lyktes meget godt med dette under innvasjonen av Irak.

Lenke til kommentar
I motsetning til de onde araberne/muslimene

6812589[/snapback]

Jeg synes det er særdeles merkelig at du ser på arabere og muslimer som "onde". Ser du fortsatt ikke at de kjemper for noe de mener er rett? Det Israel driver med kan da like så godt klassifiseres som "Ondskap"?

6818115[/snapback]

Moralrelativismen viser igjen sitt stygge ansikt.

Jeg mener det er rett å torturere palestinske terrorister. Det er ikke ondskap, for det er jo noe jeg mener er rett! :wallbash:

Edit: Hitler kjempet også for noe han mente var rett.

Edit: Fordømme andre gjør man basert på sin egen moral. Hvis ikke har man ikke egen moral, eller kun dobbeltmoral.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva du legger i folk, men dette blir en sannhet med modifikasjoner. Jeg regner med at Israel bruker samme metoder som USA brukte under innvasjonen av Irak, altså slipper masse lapper som sier "her kommer vi til å bombe om så og så lenge, stikk av hvis du ikke vil dø" over områdene de kommer til å bombe samt innvadere for å få folk vekk, om det er sivile, terrorister eller militære mennesker i området. USA lyktes meget godt med dette under innvasjonen av Irak.

6817152[/snapback]

Så nå er det negativt å advare sivile? Wow... Du så helst at de lot være å si fra så de fikk drept flest mulig?!

I motsetning til de onde araberne/muslimene

6812589[/snapback]

Jeg synes det er særdeles merkelig at du ser på arabere og muslimer som "onde".

Alle er ikke det, men de som f.eks. vil utslette Israel er det.

Ser du fortsatt ikke at de kjemper for noe de mener er rett?

Hva så? At de mener det er rett å utslette et helt folk betyr ikke at jeg må godta det!

Det Israel driver med kan da like så godt klassifiseres som "Ondskap"?

6818115[/snapback]

Ikke så lenge de ikke går inn for onde handlinger, slik araberne/muslimene gjør.

Lenke til kommentar

6817152[/snapback]

Så nå er det negativt å advare sivile? Wow... Du så helst at de lot være å si fra så de fikk drept flest mulig?!

Slapp av nå da. Har jeg sagt det er negativt? Har jeg hintet om at det er negativt? Eller bare vil du at jeg skal synes det er negativt? Jeg vil tro min mening om både Israel og Irak er ganske velkjent, så jeg ser ingen grunn til at du skal tillegge meg noen andre meninger.

Jeg syns, tvert i mot av det du tillegger meg, at det er positivt at Israel gjør dette, det hindrer både tap hos IDF og sivilbefolkningen. Men jeg så helst at Israel drepte flest mulig. Terrorister altså.

Lenke til kommentar
Når du klarer å vri det at Israel advarer sivile til at Israel prøver å skremme folk, så er det helt klart negativt.

6820386[/snapback]

Nei, det er ikke alltid negativt å skremme folk vekk fra et område som blir bombet sønder og sammen. Det eneste jeg påpekte var at det du liker å kalle "advare" fort kan bli det samme som å forsøke å skremme bort både fienden og sivilbefolkningen. USA gjorde dette hyppig under selve innvasjonen av Irak og lyktes i stor grad med at de møtte få, om noen i det heletatt, motstandsstyrker nesten over hele landet, med unntak av Bagdad.

Lenke til kommentar
Jo, det er negativt å skremme folk, og det er heller ikke det Israel prøver på.

6820838[/snapback]

Hvordan vet du det, Pricks? Har du spurt dem, eller antar du at det må være sånn?

Metoden er jo ikke ny, og Israel har noen av verdens best skolerte militære ledere, så vi må anta at metoden er kjent for dem. Om hærsjefen i Israel sto fram på TV og sa "Vi prøver ikke å skremme folk", var det grunn til å tro han snakket sant? Hvorfor? Fordi Israels motiver pr definisjon må være edle siden de andre er skurkene her?

Finnes det noe belegg for å si at forsvarskriger alltid kjempes med rene våpen? Hvis ikke, hvilken dokumentasjon har vi på at Israel gjør det denne gangen?

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvordan vet du det, Pricks? Har du spurt dem, eller antar du at det må være sånn?

Ingenting tyder på noe annet.

Metoden er jo ikke ny, og Israel har noen av verdens best skolerte militære ledere, så vi må anta at metoden er kjent for dem.

Hva skulle Israel tjene på det?

Lenke til kommentar

Ingenting tyder på noe annet.

Jeg er slett ikke sikker på om jeg er enig i det. Men det blir bare synsing.

Metoden er jo ikke ny, og Israel har noen av verdens best skolerte militære ledere, så vi må anta at metoden er kjent for dem.

Hva skulle Israel tjene på det?

6821577[/snapback]

For eksempel at den libanesiske sivilbefolkningen fikk banket inn i skolten at så lenge de huser Hisbollah-folk kan de ikke regne med at noen av dem får bo i fred, fordi Israel kommer til å plage og "terrorisere" dem med både ekte bomber og falske bombevarsler til de ikke orker mer. Er ikke det hensikten med falske alarmer av den typen?

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...