FrozenFish Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 For noen dager siden begynte PC'en å oppføre seg rart igjen.... 1. den viser bios oppstartsbilde i ca. 5 minutter, så tar det 2-3 minutter med svart skjerm. Deretter får jeg beskjed om at bootrekkefølgen er forandret (jeg sjekker bios og finner ingen forandringer). Jeg velger F1 og fortsetter. Det tar så 2-3 minutter med svart skjerm før Windows starter. Først nå er tempoet normalt. men jeg har Norton AV (installert ETTER at problemene startet. Hadde annet AV før) og vil supplere med SystemWorks. Det er bare det at jeg får ikke installert Norton SW. Har prøvd å installere andre prog. og det går greit. Jeg får heller ikke avinstallert noe, da Windows Installer står å spinner i evigheter. Jeg har kjørt diverese spyware-killers og de finner ikke noe. Kan det rett og slett være harddisken som er på vei til å ta kvelden? Å, ja... da jeg prøvde å sette i WinXP cd for å foreta reparasjon av XP-installasjonen, og fikk spørsmål om hvilken installasjon jeg ønsket å reparere, men alternativet var KUN D:/Windows , men min inst. ligger på c:/ Forslag? (disse problemene mine i det siste har også gitt min bror blod på tann og fyrer opp under om at jeg må kjøpe Mac i stedet for PC.... ) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Prøv "setup defaults" eller noe sånt i BIOS. Eventuellt sjekk om det er et valg som heter "quick boot". Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Hei! Prøv "setup defaults" eller noe sånt i BIOS. Eventuellt sjekk om det er et valg som heter "quick boot". Hilsen, efikkan. 6644822[/snapback] Ja, har prøvd flere forskjellige oppsett i bios nå. Men problemene arter seg på samme måte uansett hva jeg gjør. Hvis jeg ikke fineer ut noe snart kommer jeg til å fullformatere maskina. Men det er så rart at all programvare funker greit, foruten windows installer, da.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg tror ikke det hjelper med å formatére. Du kan forsøke med en annen disk, men jeg tviler på at det hjelper. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Vel, fiksa det ved å koble fra alle HD's unntatt den med OS på, formaterte og tok en fers installasjon av XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå