waste Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg er en jente på 27 år som lurer på å søke meg inn i militæret. Og har lest at man må bo 12 måneder i leir. Finnes det ikke andre muligheter? Jeg har hund og bor alene. Kan jo ikke akkurat reise fra hunden min.... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Velkommen til forumet! Hvis du skal søke deg inn i militæret må du belage deg på å ikke bo hjemme. Uansett hvilken gren du velger blir det en lang periode hjemmefra. Men positivt at du vurderer militæret. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det er fullt mulig å bo hjemme, men jeg vet ikke helt hvordan du ordner det. Min kompis som var stasjonert på Nato-basen på Jåttå i Stavanger fikk lov til å bo hjemme hos foreldrene siden de ikke bodde langt unna. Da fikk han også dobbelt så mye penger siden militæret slapp å spandere kost og losji. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Vel, ikke alltid det er slik. Min militærtjeneste ble avtjent mens eg bodde hjemme. Eg hadde da også turnus, slik at når eg hadde uka mi på tjeneste, bodde eg fortsatt hjemme. Eg fikk denne tjenesten pga gravid kone, men alle eg jobbet med hadde samme mulighet, og de fleste benyttet den. Men nå var ikke 12 måneder i vakta akkurat det mest spennendes av det militæret har å tilby da, så det er vel ikke akkurat det du er på jakt etter? Dette var i Vakt og Sikring, Natobasen i stavanger. Lenke til kommentar
waste Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Egentlig er jeg helt grønn når det kommer til hva jeg kan drive med innen militæret...hehe, selv om jeg har hatt en far som har jobbet der hele livet, og fortsatt jobber der. Vel, sånn jeg har forstått det så må man først bli befal, for så å kunne søke seg videre...? Videre er jeg usikker på hvilken retning jeg kunne tenke meg. Helst noe spennende og variert(ikke kontorjobb) Kanskje være stasjonert litt utenlands etc... Er egentlig ganske så åpen på det området. Kunne tenke meg å bli militærpoliti, men jeg har hverken 5 i snitt fra VGS, eller over 170 cm... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Egentlig er jeg helt grønn når det kommer til hva jeg kan drive med innen militæret...hehe, selv om jeg har hatt en far som har jobbet der hele livet, og fortsatt jobber der. Vel, sånn jeg har forstått det så må man først bli befal, for så å kunne søke seg videre...? Videre er jeg usikker på hvilken retning jeg kunne tenke meg. Helst noe spennende og variert(ikke kontorjobb) Kanskje være stasjonert litt utenlands etc... Er egentlig ganske så åpen på det området. Kunne tenke meg å bli militærpoliti, men jeg har hverken 5 i snitt fra VGS, eller over 170 cm... 6642383[/snapback] Vel, hvordan skal du få det til å bo hjemme for å passe hund, og å ha utenlandstjeneste samtidig? Lenke til kommentar
waste Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Egentlig er jeg helt grønn når det kommer til hva jeg kan drive med innen militæret...hehe, selv om jeg har hatt en far som har jobbet der hele livet, og fortsatt jobber der. Vel, sånn jeg har forstått det så må man først bli befal, for så å kunne søke seg videre...? Videre er jeg usikker på hvilken retning jeg kunne tenke meg. Helst noe spennende og variert(ikke kontorjobb) Kanskje være stasjonert litt utenlands etc... Er egentlig ganske så åpen på det området. Kunne tenke meg å bli militærpoliti, men jeg har hverken 5 i snitt fra VGS, eller over 170 cm... 6642383[/snapback] Vel, hvordan skal du få det til å bo hjemme for å passe hund, og å ha utenlandstjeneste samtidig? 6642401[/snapback] Det er jo bare snakk om noen få mnd av gangen, så hadde kanskje fått noen snille familiemedlemmer til å passe da:) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 selv om jeg har hatt en far som har jobbet der hele livet, og fortsatt jobber der. 6642383[/snapback] Da har vel han strengt tatt bedre greie på dette her enn de fleste av oss på forumet? Lenke til kommentar
magicus Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 les og bli klok: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=608990 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Du har uansett ikke noe valg på rekruttskolen, altså de 3 første mnd. Men etter det kan du få bo hjemme hvis du bor i nærheten av en leir. Det skulle ikke være vanskelig å bli flyttet til en leir i nærheten, men kun etter de første 3 mnd. Du må ha mulighet til å komme deg til leiren hver dag, må anse det som en vanlig jobb, nesten. Jeg fikk tilbud om dette fordi jeg mistrivdes og var syk, men hovedkommandoen sjekket med Harstad (sjøforsvaret) og de kunne ikke ta over folk som ikke hadde fullført rekrutten. Så jeg ble dimma istedet Endret 9. august 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Wankstah Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Du har uansett ikke noe valg på rekruttskolen, altså de 3 første mnd. I Luft og Sjø er det 7 uker. Etter det er det gode sjanser for å få tjeneste nær hjemstedet sitt dersom det er praktisk mulig. Men det anbefales ikke dersom man er ute etter en spennende førstegangstjeneste (dvs. man kan jo ha flaks, mulighetene er der). Men om du skal ta befalskolen blir det jo uansett noe annet. Da må du nok belage deg på å bo i leiren en stund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Kunne tenke meg å bli militærpoliti, men jeg har hverken 5 i snitt fra VGS, eller over 170 cm... 6642383[/snapback] 5 i snitt for å bli MP? Det er tøys. Tviler på det er høydekrav også. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Hvis du har litt mer omgang i hodet enn hunden din, og helst er litt høyere enn den også, så bør du kunne bli MP. Kjenner folk som har vært relativt elendige på skolen som har blitt MP, og dette med høydekrav *tror* jeg de har gått bort fra. Men, hvis du virkelig vil inn, så er jeg redd for at det er ganske uforenelig med å ha hund. Du kan jo alltids bli "hundefører" og slikt sett ha kontakt med hunder, men den du har nå bør du nok "låne bort" til foreldrene dine i lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå