Zic0 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hallo Jeg har ikke skjønt helt hvordan man skal legge inn boost, så jeg prøvde meg på en snarvei. Har kopiert over boost mappa til Dev-C++'s include mappe. Så har jeg inkludert boost/regex.hpp, og boost/regex.h, i cpp fila mi. Komplimerer helt fint. Men når jeg brukere n funskjon som er til regex, for eksempel "regex expression()", så får jeg at expression er udefinert funksjon. Noen ideer til hva jeg kan ha gjort feil, eller hvordan jeg skal gjøre det? Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg regner med at det er linkeren som klager. Grunnen er at regexbiblioteket til Boost må bygges før du kan bruke det. Instruksjoner for det finner du her: http://boost.org/more/getting_started.html#Build_Install Men mange av Boosts biblioteker er headerbaserte og trenger ikke bygges. Eksempler er Spirit (parserbibliotek) og smartpekerne. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Aha Vet du hvilken compiler Dev-C++ bruker? Er det g++ eller mingw? har standard innstillinger. Tusen takk for svaret forresten. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Dev-C++ bruker MinGW. Og forresten så er MinGW en Windows-port av GCC (g++ er en "del" av GCC). Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) EDIT: Slett denne Endret 10. august 2006 av Zic0 Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Du må sette MINGW_ROOT_DIRECTORY på kommandolinjen eller som en environmentvariabel: http://www.boost.org/tools/build/v1/mingw-tools.html Eks. set MINGW_ROOT_DIRECTORY=c:\mingw bjam "-sTOOLS=mingw" stage eller eventuelt... bjam "-sTOOLS=mingw" "-sMINGW_ROOT_DIRECTORY=c:\mingw" stage Endret 10. august 2006 av kjetil7 Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Neimmen dette her skulle ikke være så lett nei. Fikk bygd opp boost librarien, så flytta jeg alle lib filene (brukte stage metoden) inn til dev-c++ sin lib mappe. Så ba jeg linkeren inkludere "lib/boost/libboost_regex-mgw-1_33_1.lib", og så inkluderte jeg headeren "boost/regex.hpp", men er fortsatt der jeg startet. Den finner ikke funksjonen "regex expression()". Ideer? Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) I den første posten sa du at det kompilerer fint. Men den finner ikke regex_expression? Vi må vite om det er kompilatoren eller linkeren som gir deg feilmeldingen. Du bruker namespacet til boost? Alt som som ligger i boost er i et eget namespace som heter boost. Endret 10. august 2006 av kjetil7 Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Tusen takk.. var namespace som mangla Endret 10. august 2006 av Zic0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå