PC^2020 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg føler at bilen min går litt trått ved lavt turtall/fart. Noen som har tips? Kan det være defekt katalysator? Turbo? Tennplugg? Luftfilter? Bilen i seg selv veier ca 1420kg Citroën Xantia -97 2.0L Turbo, 8 ventiler 150hk 235nm Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Er dette noe som har kommet i det siste, eller har bilen "alltid" vært slik? Og hva mener du er lavt turtall? Under 1500rpm? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Jeg har ikke hatt bilen så lenge, men har prøvd en tilsvarende en. det er turtall under 3000+- Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Så i forhold til det tilsvarende eksemplaret du har prøvd så går din dårligere under 3000rpm? og du er sikker på den du prøvde ikke var chippa? en orginal Activa turbo er ikke akkurat noe spessielt kjapp pga den høye vekten. Eneste måte å finne ut om det feiler den noe er å sette den på et verksted og få tatt en diagnose. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 ja, jeg vet.. Tenkte på demontere katalysatoren og bare skru på et vanlig eksosrør der i stedet.. For å sjekke om det blir forandring. Blir det forandring, så skifter jeg kat. (eller bare har eksosrøret på istedet heeee heeee) Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 bare vær oppmerksom på at lyden kommer til å bli litt "rar". Kjører selv med tom katalysator (har 1 hel i reserve) og det låter litt spesielt. Kat'en demper utrolig mye Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ta å chip den opp til neste år og hiv på en stor intercooler da blir det nok bedre skal du se (biler som har vært registrert i norge i 10 år eller mer får ingen ekstraavgift på effektøkning, noe som din blir til neste år?) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Bilen min blir 10 år nå til oktober. ER -97-mod som er reg i slutten av -96. Etter en jeg snakka med, så ville jeg få merkbar større effekt ved å fjerne kat. men kan tenke meg at det er forbudt å kjøre uten, så jeg trukke jeg kommer til å gjøre det over noen lengre periode.. et lite eksosrørstykke kan umulig koste noe særtlig på biltema.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Sjelden man får noe særlig stor effektøkning ved å fjerne katalysator Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Man får en ganske drastisk effektøkning ved å fjerne katalysator. La oss bruke bilen til mora mi som eksempel, en Ford Scorpio 2.0i. Fjerner man katalysatoren får man 15 hester mer . Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Og der tar du utgangspunkt i en ohc motor med EGR og kat vs. en ohc motor uten? Da skal du vite at det blant annet er forskjellig kompresjon i de to motorene Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Stemmer Erik, men vet du HVA som utgjør forskjellen i komp? Jeg skal hjelpe til å banke turbo på en 89' Sierra lav-komp OHC, men INGEN kan fortelle hva det er som skiller 8,5/1 fra 9,2/1. Flere FOrd-verksteder har prøvd å svare, men alle sier at motorene består av deler med identiske delenummre... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Nye hjullager (disse har vært og er gående, kan ha hatt skyld kanskje?), nytt K&N-filter og ny metallsportskatalysator er på vei. Håper på å få bedre resultat ved å fikse dette Blir stress å bytte både kat. og hjullager, tar vel en søndag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå