Gå til innhold

Tabs er ulovlig!

Anbefalte innlegg

Ja, mange av dere vil sikkert si at jeg er fjern som ike har fått det med meg før nå. Uansett. De beste tablatur sidene er blitt stengt nå ganske nylig. Dette grunnet en copyright-lov. Det er ganske bra forklaringer på guitartabs.com og mxtabs.net. Jeg poster brevet guitartabs.com mottok fra "The counsel of the National Music Publishers Association" og the Music Publishers Association of America:

Via Certified Mail (Return Receipt Requested) and Electronic Mail

Peter J. Allen

(Address withheld for online version)

Re: Guitartabs.com

Dar Mr. Allen:

We are counsel to the National Music Publishers' Association ("NMPA") and The Music Publishers' Association of the United States, Inc. ("MPA"), not-for-profit trade associations of music publishers. Many NMPA and MPA member publishers create and distribute printed sheet music and guitar tablature products for educational, concert and recreational purposes. These products often account for a significant portion of the publishers' revenues, revenues which are shared with composers and songwriters.

It has come to our attention that your website, Guitartabs.com, makes available tablature versions of copyrighted musical compositions owned or controlled by members of the NMPA and MPA, without permission from the publishers. A representative listing of those compositions and the publishers who control the copyrights is attached as Schedule A. Examples of the compositions infringed include "Beautiful Day" written by Clayton/Evans/Mullen/Hewson and administered by Universal Music Publishing, and "I Want To Hold Your Hand" written by Lennon/McCarthy and administered by Sony/ATV Tunes LLC.

The versions of these publishers' musical works that you post on your website are not exempt under copyright law. In fact, U.S. copyright law specifically provides that the right to make and distribute arrangements, adaptations, abridgements, or transcriptions of copyrighted musical works, including lyrics, belongs exclusively to the copyright owner of that work. Many, if not all, of the compositions on your website, including the works listed on Schedule A, are protected by copyright. Therefore, you needed, but did not obtain, permission from the copyright owners to make a tablature version of those songs and to post them on your site. Under the circumstances, both the transcriber of the compositions and you as the owner of the website are copyright infringers.

We have been asked by the members of the NMPA and MPA to take all appropriate steps to remove unauthorized sheet music and tablature versions of the publishers' copyrighted works from the Internet.

In so enforcing the rights of the creators and publishers of music, it is our intent to ensure that composers and songwriters will continue to have incentive to create new music for generations to come.

Enclosed herewith is a copy of a notice we intend to send to your service provider, EV1Servers, unless you remove all infringing material from your site voluntarily within ten (10) days from the date of this notice. In accordance with the provisions of the Digital Milllennium Copyright Act ("DMCA), 17 U.S.C. 512, the notice details your infringing activities and demands that EV1Servers take down your website because you have not removed the infringing material, or itself face liability for copyright infringement.

IN short, we ask that you promptly remove all unauthorized copyrighted material from your website and confirm its removal to us in writing. We anticipate and expect your cooperation in this matter. However, in the event that you choose to ignore this request, we shall press our demand that EV1Servers take down your site. The NMPA and MPA, and their respective members, also hereby reserve all of their rights and rememdies under the copyright law with regard to your infringing activities.

We hope that you will choose to respect the rights of the creators of musical works and that no further action will be necessary. Please do not hesitate to contact me at (number withheld) or my associate, Michelle Zarr, at (number withheld) if you have any questions.

Sincerely,

Ross J. Charap

Hva synes dere? Føkka amerikanere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å herregud, jeg er forsatt frustrert etter at jeg fikk vite det for lenge sida.

Hva er galt i at du hører på f.eks no tomorrow, og er et geni innen musikk og lager en GP fil ut av det..........?

Synes at det er helt for jævlig rett og slett, for folk (de fleste) har brukt ørene, man har jo ikke lasta ned sangen og gjort den om til ei GP fil?

og hvis det er så stort problem for dem, så er det bare å bruke piratespråket og lage ny tittel på sangen!

(Nå kan ikke jeg pirarspråk da men) F.eks No tomorrow av Orson - ono otomororowwo av rorosen.

Har forøvrig 2 gb med gp filer :tease:

Lenke til kommentar

Å legge ut kopibeskyttet materiale er ulovlig, med mindre man har tillatelse fra dem som eier materialet. Så enkelt er det.

Men det som isåfall er rart, er at de som legger ut sangtekster ikke må stenge. For det bygger på samme prinsipp.

Hva blir det neste, at man må betale for å få lov til å dra toner i visse rekkefølger på sin egen gitar?

Lenke til kommentar
Å legge ut kopibeskyttet materiale er ulovlig, med mindre man har tillatelse fra dem som eier materialet. Så enkelt er det.

Men det som isåfall er rart, er at de som legger ut sangtekster ikke må stenge. For det bygger på samme prinsipp.

Tror disse også har følt den griske musikkindustriens vrede... :hmm:

Hva blir det neste, at man må betale for å få lov til å dra toner i visse rekkefølger på sin egen gitar?

Er vel sånn på papiret? (Men ikke i praksis...) i på konserter?

Lenke til kommentar
Hvaff, torrent? lastet ned alt i en fil? hvor?

jeg tror det var under tråden "foruments uoffisielle gutar tråd" og vi drev å diskuterte om litt om div. sider så var det en som hadde link en side der du kunne laste ned alle GP filene i en mappe...ikke torents nei

Lenke til kommentar

syns det er helt idiotisk.. men er nok neppe mye vi kan gjøre med det.. selv har jeg et par tab bøker, men uten tabs hadde jeg nok vært en dårligere gitarist enn jeg er nå.. men tviler på at de klarer å stanse det, blir vel noe av det samme som å si at "vi skal stanse torrents" o.l.. Hvis de nå klarer det må man bare spille etter gehør, selvom det ikke er så lett.. :p

Lenke til kommentar
Dette skjedde jo for lenge siden, men heldigvis har vi noen russiske venner.

ultimate-guitar.com

Disse ligger på en russisk server, og vi er ikke under amerikansk lov, så det er hundre prosent lovelig.

Men de fleste har vel vært der mange ganger før, siden kommer i allefall ikke til å gå ned med det første.  :)

6647937[/snapback]

suuupert, takker så mye...

Lenke til kommentar

Har selv lært en god del av det jeg kan ved hjelp av tabs.

Men synes det delvis er en sløv måte å lære sanger på siden man utvikler bedre gehør ved å lære sangene ved å høre på dem...

Har begynt mer med det no.

I tillegg til å lære hos Mads Eriksen(www.madseriksen.com) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...