Xavier Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg installerte Noise Control NoVibes på harddiskene mine nylig, for å bli kvitt noen irriterende virbrasjoner i kabinettet. Noe forsvant, men det er fortsatt en type vibrasjonsstøy igjen - det er en slags pulserende lyd som øker og avtar jevnt hele tida, med ca. 2-3 sekunder mellom vær gang den er på det kraftigste. Det jeg lurer på er, kan disse vibrasjonene komme fra CPU vifta? Eller kan harddiskene lage disse på tross av NoVibes? Noen som vet? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Virker litt for hyppig til å være fra hden. har den selv i novibes og det eneste jeg hører er vel når den søker. Men prøv å start opp maskinen uten strøm på hden og hør etter. da vil du finne ut om det kommer derfra eller ikke. Et annet tips for å finne den høyeste lydkilden (på vifter) er rett og slett å stoppe en og en vifte i 2 sekunder. da hører du om det var den vifta som ga den høyeste lyden. (dette funker også fint på psu og cpu.. men ikke for lenge =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå