morten_ Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 av de som bør stå i mater og slave? har en wd 40 GB og en wd 160GB. hvilken bør stå i mater og slave av dem? og os tenkte jeg å legge inn på den 40 gb i en partisjon og bruke den disken til prog og os. 160 gb lager. gjør det noe om jeg setter 160 gb i mater og 40 gb i slave selv om jeg legger inn os på slave disken? Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 master og slave bruk 40Gb som master siden du skal ha os på den... Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 må jeg ha 40 gb som master da, kan jeg ikke bruke 40 gb som slave, og ha os på den slave disken, gjør vel ikke noe med ytelsene på os selv om disken står i slave eller? Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 har noen en erfraring e.l med å bruke slave disk som os disk?. går det uten noen ytelses-svekking..? Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det er ikke utenkelig at 160 gb disken er raskere enn den på 40 gb. Kanskje du skulle vurdere den til OS og partisjonere i stedet? Kommer ikke på noen gode grunner til hvorfor en av de skulle være master eller slave. Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Det er ikke utenkelig at 160 gb disken er raskere enn den på 40 gb. Kanskje du skulle vurdere den til OS og partisjonere i stedet? Kommer ikke på noen gode grunner til hvorfor en av de skulle være master eller slave. 6642802[/snapback] har 160gb disken som master nå. 120gb partisjon med os og prog. syntes at den konfig. går treigt. syntes det gikk fortere før med 40gb disken med en partisjon på 40gb og os.. hva tor dere lønner seg? Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hva er navn og modell på de to ulike harddiskene? Opprettet du OS partisjonen først? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Du brude ha OS på den raskeste disken. Om mulig bør denne stå som master alene, evt. sammen med en enhet som ikke brukes så ofte, f eks en DVD rw. Har du ikke mulighet til å sette den andre disken på den andre IDE-kanalen? Evt. flytte en av CD/DVD-spillerne som allerede står der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå