MiKRi Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Jeg hadde fpr litt siden en post der jeg beskrev noen problemer med installering av Windows på en SATA-hd, jeg fant ikke ut av det og gav til lutt opp så jeg kjøpte en vanlig IDE-hd. Men jeg har samme problemet her: Lastingen av filer starter, men etter hvert stoppper det enten helt opp (fryser helt), eller så kommer det opp en eller annen feilmelding (som f. eks. at en "".sys(?) fil er skadet), eller så restarter hele maskina. Jeg har satt sammen denne pc'en selv så jeg lurer på om det eventuelt kan være at jeg har koblet feil? Kan det være at noe er ødelagt? -- desperat -- ps. var ikke sikker på om denne skulle postes her eller i windows-forumet, så flytt den om nødvendig. Lenke til kommentar
MiKRi Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Kan vell også nevne at jeg har prøvd med to foskjellinge Windows-plater (med samme hell), og tre forskjellige cd-romer (hvorav en var splitter ny). Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Prøvd å oppdatere biosen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Kjør Memtest86, så får du sjekket en del grunnleggende ting. Du finner den på UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
MiKRi Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Kjør Memtest86, så får du sjekket en del grunnleggende ting.Du finner den på UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/ 6642047[/snapback] Ok, hvordan gjør jeg det? Laste den ned på en diskett og boote med den? Hva gjør dette foresten? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Flere muligheter, diskett eller CD. Du bare lar den kjøre noen timer og ser om det går OK. Hvis det dukker opp noen feil så vet du at du har et hardware problem på memory eller hovedkort, hvis det er OK så må det være noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå