TWA Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Har et spm angående formlene til syrer og baser. Eksempel på en syre: HCl og en base: NaOH hvorfor står H-en til slutt i basene? og hvordan kan jeg se forskjell på på en syre og en base, når basen ikke inneholder OH? Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 HCL er Det kjemiske ordet for Saltsyre. Hydrogeclorid (tror jeg)... NaOH er Natriumhydroksid også kjent som lut... egentlig ingen forklaring dette.. mer informasjon sorry.. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 jeg fant ut nå at H står på slutten i baser, fordi det er H-, og de mest positive atomene skal jo settes først Lenke til kommentar
GeO Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 jeg fant ut nå at H står på slutten i baser, fordi det er H-, og de mest positive atomene skal jo settes først 6641714[/snapback] Den holder ikke helt, nei. Hydrogenionet, H+, er positivt. Hydroksidionet, OH-, er derimot negativt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå