Gå til innhold

1900xt eller vente på 1950?

Anbefalte innlegg

Alle oppgraderinger er da vel positivt, da synker de forrige toppmodellene i pris, og x1950 er tross alt en god del raskere såvidt jeg kunne se i den testen ved bruk av aa og hdr etc. Mao. alt som bruker mye minnebåndbredde. Gleder meg til å parre e6600en min med et x1900xt eller om jeg får tak i et sli hk. kjøpe meg et 7900gt til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reviewet er blitt trukket av en eller annen grunn :p

Her er en kopi

:)

6660389[/snapback]

kopi? Det er jo en link til samme sidene. Der alt er fjernet. De har sikkert fått beskjed om å trekke det tilbake av ATI (AMD)eller noe. Siden kortet ikke er sluppet enda?

6660397[/snapback]

Faen til rot :(

Vi prøver igjen: link til trukket review

Og denna gangen funker det :thumbup:

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar
hvis dere lagrer bildet ser dere at det er 25 små hull som danner en ring rundt motoren. så den tar inn luft der og.

men den grisbanker jo nvidia :thumbup:

strømforbruk ligger på 150W :eek:

6666268[/snapback]

Ja, du har rett. Ser hullene nå.... Genialt. Litt av en kjøler det der. Virker som de har perfeksjonert deisgnet på NV Silencer. Denne kjøleren ser jo tilnærmet perfekt ut. Og har egen kobberkjøleribbe til minnet.

Lenke til kommentar

ikke nok med at de tar nvidia, men de gjør det på ferske drivere. tipper vi ser enda en forbrdring i 6.8 og 6.9

tror ikke den 3dmark testen av1900 xtx er gjort på samme prosessor. skal score mere enn det der med den syke cpuen

også fint og se at vi har bruk for GDDR4

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Skal sies at andre også har stusset litt på de benchmarkene dems... men vi får se når andre poster sine reviews :)

Flotte bilder og info iallefall.

6666355[/snapback]

Ja, synes det var litt merkelig at jeg fikk 590 poeng mer enn x1900xtx i den testen. Selv om jeg kjørte 20MHz mer på kjerna og 50MHz mer på minnet. De kjører jo en sinnsykt kraftig CPU mot min som er en uklokket X2 3800+.

Edit: Jeg skal prøve å kjøre gjennom 3DMark06 på X1900xtx stock hastigheter. Så får vi jo se hvor seriøse de er :)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

He, he.... Jeg gikk ned fra 5693 poeng i 3DMark06 til 5558 poeng når jeg klokket ned fra 670/1600 til 650/1550 (Som er X1900xtx standard hastighet). Og dette på en uklokket X2 3800+.

VR-Zone tester altså med en langt kraftigere prosessor og får bare litt over 5000 poeng på et X1900xtx. Her lukter det ugler i mosen. Jeg ville også tatt resultatene de får med X1950xtx med en klype salt.

Venter på andre tester før jeg tar noe av dette seriøst.

Beviset ligger i resultatet de får med x1900xtx. Som er helt på jordet.

Edit: Skal sjekke hva jeg får i 3DMark05.

Okey, i 3DMark05 fikk jeg 9723 poeng mot VR-Zone sine 10692 poeng. Dette ser iallefall ut til å stemme bra. Her blir jeg CPU limitert med bare 1 kjerne på 2000MHz. Så dette kan jeg tro på. Men mener faktisk at de burde fått enda mer. Jeg mener jeg fikk opp mot 11k med en overklokket X2 3800+ på den andre maskinen min med dette skjermkortet.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Det å vente til DX10 kommer er tull imo, for det første vil det sikkert ikke fungere som forventet i starten og for det andre kommer spill vi vil spille støtte det med en gang? det tror ikke jeg, besides, venting er sparing, men som de andre sa en ond sirkel hvor man endre opp i å ikke kjøpe noe som helst.

Viktig da at man også holder seg litt imellom ond sirkel og kjøpe galskap da :cool:

6664930[/snapback]

Det er ikke noe tull!!

DirectX 10 kortene i samme prisklasse kommer til å kjøre DirectX 9 spill fortere enn noe X1900 og 7900-kort kan drømme om.

Hvis du tror de nye grafikkortene bare kan kjøre DirectX 10 så tar du grundig feil...

6665194[/snapback]

tror du missforstår meg litt du mr. sier ikke at de nye kortene ikke kan kjøre DX9 spill, jeg syns bare det er teit å vente ca 6 mnd til, hvis du virkelig har lyst på et kort nå, plutselig når de nye DX10 kortene kommer, så kommer det noe bedre rett etterpå....ville heller kjøpt nytt kort nå også ventet 1 år for å se åssen utviklingen går. kjøpe første utgaver av neste generasjons hardware er ikke min ting hvertfall, man venter gjerne litt, men det er min mening. etter min mening så kan man kjøpe et crossfire HK og et 1950XTX kort, og senere kjøpe på enda et og man vil ha kjempe bra performance leeeenge.

Eksempelet er jo første runde med 64bits prossesorer, sokkel 754, veldig mange kjøpte den, og den sokkelen gikk ut ganske fort, selv om dette er en helt annen type hardware så ville nå jeg ventet til 2nd eller 3rd wave før jeg bestemmer meg, vil nok ikke orke å kjøpe noe DX10 kort før det viser seg at jeg ikke kan kjøre de nye spillene med 1950XTX eller 1900XTX.

Lenke til kommentar

Sitter med samme spørsmålet som trådstarter. Men sålangt virker det mer og mer som X1900XTX er et likegodt kjøp som X1950XTX, rett og slett fordi de er snakk om små forandringer. Skal dog vente til det nye kortet kommer, så får vi se hvordan det ser ut på papiret. Gidder ikke å svi av 2-3000 ekstra på en ny kjølper og 5 Frames per second...

Lenke til kommentar
Sitter med samme spørsmålet som trådstarter.  Men sålangt virker det mer og mer som X1900XTX er et likegodt kjøp som X1950XTX, rett og slett fordi de er snakk om små forandringer.  Skal dog vente til det nye kortet kommer, så får vi se hvordan det ser ut på papiret.  Gidder ikke å svi av 2-3000 ekstra på en ny kjølper og 5 Frames per second...

6667420[/snapback]

kanskje like greit, jeg sitter i samme posisjon egentlig, jeg står mellom de kortene selv, hvis 1950XTX ligger på omtrent samme pris ville jeg satset på det, men hvis det blir mye dyrere er det nok dessverre ikke verdt det tror jeg, forskjellen så langt er vel bedre kjøling, 1 mindre FET enn 1900XTX, og litt forskjell på hvor transistorene sitter i guess, det som intereserer meg mest er at dette kortet vistnok skal slå Nvidia sine 7900 X2 Sli kort, men som sagt før det kan ha noe med de rævva Quad driverne til Nvidia atm så jeg ville ikke sagt det for sikkert, får vente til flere tester kommer. En annen ting er at X1950XTX bruker hele 36w mer enn X1900XTX og 11W mer enn Nvidia sitt X2 Kort...den er litt drøy syns jeg...lurer på hvor stor strøm forsyner du trenger for å kjøre det dyret egentlig. har en 430W atm.

Men det er ikke lenge til det kommer nå uansett, jeg venter i spenning, skulle bare mangle at de utsetter kortet nå.. =P

Lenke til kommentar
Skal sies at andre også har stusset litt på de benchmarkene dems... men vi får se når andre poster sine reviews :)

6666355[/snapback]

Alltid interessant med ny hardware som kommer på markedet, men stusser vel litt over scoren både i 3dMark05 og 06 for 7950 GX2 sin del. For mitt vedkommende er scoren i 3dMark05 15.813 og 3dMark06 9463 med ett 7950 GX2 og driver 91.37, så ATI har vel litt å hente igjen før de kan skryte av at de offisielt har det råeste skjermkortet på markedet...

Men dette er jo ganske normalt før en lansering; Ny HW hauses opp i skyene før en lansering og så blir det hele litt mer edruelig etter at kortene foreligger i markedet og man har anledning til å teste selv... Quad Sli er jo også hauset opp i skyene, men det foreligger enda ikke en driver som gir økt ytelse utover ett kort... :whistle:

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar
Okey, i 3DMark05 fikk jeg 9723 poeng mot VR-Zone sine 10692 poeng. Dette ser iallefall ut til å stemme bra.
jeg scorer 11000 med en overklokka opteron og uklokka XT ikke XTX. så fremdeles ugler. tror rett og slett at de har brukt gamle benchmarks.

ATI har vel litt å hente igjen før de kan skryte av at de offisielt har det råeste skjermkortet på markedet...

må vel telle at 7950 GX2 blir slått i alle spill tester? synest det burde telle mere enn syntetiske tall. er ikke værre enn at ATI har optimalisert drivere for spill og nvidia for 3dmark.

7950 GX2 er dessuten sli. i mine øyne ihvertfall :p

men vi venter på flere tester

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...