morten_ Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 noen som vet hvordan man kommer i active mode i dc++? hva slags port må åpnes på router og hva slags ip skal stå i ip. interne ip min til min data (har et lite nettverk med 3 pc, men har EN ip ut til internet) Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Port velger du selv Din eksterne Ip skal stå som ipadresse Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Port velger du selvDin eksterne Ip skal stå som ipadresse 6641401[/snapback] med eksterne ip mener du den ip som jeg har ut yil internet?, jeg har noen lokalt her, men når det gjelder ekstern så tror jeg ikke at den er fast ip med ngt.. hva slags port bør man bruke på dc++. jeg prøve å velge port 402, og skrev min ip inn der i dc++ , men da funket det ikke med noe, fikk opp søk eller noen ting viste kun de filene jeg deler. så det har kun funket med passive modus sålangt.. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Portforward er en fin plass å begynne. Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 har sett der. ja og ja kan åpne porter nå ja. men spørsmålet er: jeg har ikke noe fast ip med ngt. hva skal man gjøre da liksom? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 skriv inn manuelt i dc hver gang ipen skiftes, du finner ut din eksterne ip ved å gå til f.eks www.ipadresse.net. Du kan også besøke no-ip.com og bruke deres løsninger med å få en fast adresse som peker på ipadressen din. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) jeg har også NGT, med andre ord ikke fast ip, men lagde meg en gratis redirect på www.no-ip.com, og så bruker jeg et lite program som du også finner der, som du kan sette til å oppdatere redirecten til det ip adressen din måtte ha endret seg til så ofte som hvert 5. min. edit: BTW, du må helt sikkert sette opp NAT for noen porter også... hvilken router har du? Endret 9. august 2006 av SirAmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå