Gå til innhold

kan jeg få to frikort i løpet av 1 år?

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg jobbet som en telefonselger i 5 dager i mars. Jeg leverte frikort i april/mai, men har ENDA ikke fått frikortet tilbake, som hun sa at hu skulle sende tilbake i løpet av uka. Så jeg er redd for at de ikke har den lenger.

Jeg har fått en ny jobb som jeg sannsynligvis kommer til å ha en god stund, men jeg får jo ikke lønninga før jeg leverer frikortet!

Så kan jeg bestille ett frikort til? Koster det penger pga. frikort nr.2? Eller må jeg ha det frikortet jeg gav til dem...liten sjanse for at jeg får tak i den :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke et nytt skattefrikort i den forstand at du begynner på 0 igjen.. men du har da fått en pin kode med kortet ditt så du kan gå inn på nettet og sjekke hvor mye du har igjen...... Du kan sikkert få et supplement til kortet.. men det kan ikke ligge på to steder samtidig.... Altså, det er ikke lov å kopiere det..

Mitt forslag er at du får deg et skattekort der du trekker 20% i skatt ellerno.. og så rundt halvåret, reiser du tilbake og får regulert skattetrekket slik at du unngår skattesmell!

lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg trenger et skattekort nå. Har hatt sommerjobb og brukt frikort nå, men skal få deltidsjobb nå til høsten.

Skal jeg ha tilbake frikortet og bruke det til jeg har nådd grensen, eller skal jeg bare bestille et skattekort?

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa!

JEJ! Jeg fant resten av frikortet! Og ringte min forrige jobb. Hun sa at hun sender den i posten, men vet ikke om jeg kan stole på dem lenger :/

Hvis jeg ikke har frikortet innen lønninga som blir sendt ut 15.august, what to do?

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
jeg trenger orginalen :/

har fortsatt ikke fått frikortet. tror heller jeg ikke får lønning...blir den sletta?

6668038[/snapback]

Du får lønning men med mye mindre. Når jeg jobber nå, og i det tilfellet at jeg ikke leverte frikortet mister jeg 50% av lønnen. Du kan få skattekort der du mister 20% av lønnen.

SasaB

Lenke til kommentar
jeg trenger orginalen :/

har fortsatt ikke fått frikortet. tror heller jeg ikke får lønning...blir den sletta?

6668038[/snapback]

Du får lønning men med mye mindre. Når jeg jobber nå, og i det tilfellet at jeg ikke leverte frikortet mister jeg 50% av lønnen. Du kan få skattekort der du mister 20% av lønnen.

SasaB

6668371[/snapback]

Du mister jo strengt tatt ikke noe lønn da....

Om de ikke får skattekort før lønnsutkjøringen, trekker de deg for 50% . Dette er selvsagt alt for mye, og du får igjen penger på skatten til Juni 2007.¨

Om jeg hadde litt igjen på frikortet, men viste at jeg kom til å tjene mer utover høsten, ville jeg heller betalt 20% skatt med en gang, så er jeg sikker på at jeg ikke betaler for lite, og blir skyldig til neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...