raringen Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg har en P4 2.0GHz. Jeg klokket den til 2.6GHz, så kjørte jeg 3DMark å fikk 12023 i score. Så klokket jeg cpuen til 2.8, å kjørte 3DMark pånytt. Da fikk jeg bare 11300! ! ! Kan noen forklare hvorfor? Lenke til kommentar
atticus Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Og du har ikke gjort NOE forandringer på systemet untatt klokkingen ? Ikke lagt inn no nye drivere eller no programmer som kjører i bakgrunnen? ER CPU MYE varmere nå enn før? Kanskje den er for varm Offtopic : Hvordan klokket du den opp dit? Er det med boxed vifta ? og økte du volten din noe? Lenke til kommentar
raringen Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Nei hadde ingen andre prog som kjørte å jeg la heller ikke inn noen nye drivere. Cpu er 5 grader mere på 2.8 enn på 2.6. Jeg bruker boxed vifta ja. Lenke til kommentar
raringen Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 glemte å si at jeg klokket den bare i BIOS å jeg økte volten fra 1.6 til 1.625 :smile: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Svaret er vel sannsyneligvis at når du klokker prosessorn så høyt har du ikke lenger støtte for rammen og da klokkes denne ned, feks hvis du kjører på 150 på prosessorn så kan minnet gå på 375 men hvis du da stiller opp til 152 klarer ikke minnet å henge med så det blir klokket ned til feks 300 mhz.Disse tallene jeg bruker nå er bare eks,men etter du har vert i bios og saver for å gå vidre kan du lese av under bootingen hva minnet kjører på. Lenke til kommentar
ranlord Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Sätt en fläkt eller (wiffe ?) på norr bryggan på moderkortet det fukar bättre så i extrema överklockningar. Lenke til kommentar
tellus Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 hadde faktisk noe lignende her, jeg fikk ALLTID høyere score første gang jeg kjørte 3dmark hvorfor ...ikke vet jeg... (1 gang etter å ha startet prog) har ikke testa nå på lenge...kansje de er sånt fremdeles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå