CSSSK Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Begynner med mitt oppsett: Abit KT7A T-bird 1200@1523 Mosel 2x128 RAM Pioneer 16x/40x DVD Lite-On 24x brenner Seagate Barracuda 60gb ++ Etter at jeg fikk meg brenneren (ca 1 md siden) så har jeg ikke brent så mye, ca 20 CD'er. I går skulle jeg brenne en Divx, men PC'en hang seg i brenneprosessen. Da sto brenneren og blinka, akkurat som den gjør når den indikerer at Burnproof driver og "jobber"... Tenkte ikke noe over det, og regna med at det var PC'en som hadde hengt seg. I dag oppdaterte jeg BIOS på HK til den nyeste offisielle. Alt funka greit, og maskina virka faktisk mer stabil (fikk overklokka mye mer ihvertfall). Så skulle jeg begynne å brenne ut alle ca 20 Divx'er... Da oppdaga jeg at bufferen på brenneren (eller "recorder buffer nivå" som Nero kaller det) aldri fylte seg opp. Lampa på brenneren sto og blinka på samme måte som i går og indikerte at Burproof jobba. Lesebufferet var helt fullt, så problemet er ikke at harddisken ikke leverer data. La også merke til en svak klikkelyd som gikk i takt med blinkinga (laseren som skrur seg av og på?). Brenneprosessen blir gjennomført, men den tar 10-15 minutter, noe som irriterer meg litt for å si det sånn! Jeg har harddisk på den primære IDE-kanalen, og DVD-ROM (master) og brenner (slave) på den sekundære. Har alltid hatt det, og det har ikke forårsaket noen problemer for meg. Prøvde å klokke ned, men det hjalp ikke, så det er heller ikkr problemet Puh, ble litt langt det her, men håper noen gidder å lese. Hva gjør jeg?? Er det brenneren som er ødelagt? [ Denne Melding var redigert av: CSSSK på 2001-12-11 18:07 ] Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Hm, jeg opplevde det samme i går. Skulle bare svi en musikk-cd på min Plextor16x10x40, bufferen klarte ikke å fylle seg opp under noe av brenneprosessen og brenningen tok ca 3x så lang tid som normalt. Trudde også at det kunne være klokking som gjorde det (gratulerer med Psycho bra oc forresten). Men det gikk jo bra, brenningen ble fullført og jeg tenkte ikke noe mer over det. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg bortsett fra å si at brenneren nok ikke er gåen, kanskje et driverproblem av noe slag... F. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 11. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2001 Fant ut at brenneren funka helt fint under WinXP, men ikke 2K som jeg kjører til vanlig, så det er nok et problem med OS'et. Installerte de nyeste 4in1 driverne, men det hjalp heller ikke... Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med 2k, men jeg får ihvertfall brent i XP. Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Det var bra:-) Kjører selv 98se, må nok oppgradere en av dagene ja... F. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå