Gå til innhold

Batterikapasitet Nikon P2

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny P2 igår kveld. Satt batteriet på lading k. 20 om kvelden, tok det ut av lader kl. 06 neste morgen (10 timer kontinuerlig ladetid).

Idag morges tok jeg 10 bilder og "lekte" litt med det før jeg skrudde det av.

Tok det så opp igjen 3 timer senere og tok 3 nye bilder. Så da at batteri-indikatoren var falt drastisk.

Prøvde å skru det på igjen 2 timer senere, uten å lykkes - nå var batteriet helt tomt.

Er det meningen at det skal være sånn da?

Jeg ringte Nikon, og fikk vite at en skal lade batteriet 24 timer første gangen (i butikken jeg kjøpte det sa de ca. 7 timer). Dessuten må en ha inntil 10 ladinger før batteriet er på topp!

Men: Jeg kan da ikke holde på sånn. Ta 10 - 20 bilder og så lade batteriet i flere timer igjen. Ingen av mine andre kameraer har trengt dette.

Jeg så forresten at "hjulet" oppå kameraet hadde snudd seg til "wireless", men det tapper seg vel ikke for strøm når kameraet er skrudd av.

Håper noen kan gi meg løsningen på dette så fort som mulig, for dette er litt frustrerende.

budjet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte P2 selv i ferien, og fikk en kjent brukermoderator her til å lade det opp før han sendte det. Hvis han leser dette, hvor lenge ladet du det?

Iallfall leste jeg at P2 i følge CIPA-standarden skulle rekke til ca. 190 bilder. På første opplading ble det selvsagt en del ekstra lek og menykikking. I tilelgg tok jeg jo en drøss bilder, både med og uten blits, og holdt det i grunnen gående lenge. Mitt batteri sa da takk for seg etter en helgs test, og da hadde jeg tatt 250 bilder. Det synes jeg var godt over standarden, og jeg var iallfall fornøyd på første lading.

Kan ellers tipse deg om at man på eBay kan få tak i batterier til en slikk og ingenting. Selv kjøpte jeg et fra USA, det kostet kun noen få dollar, og selv med frakt var det laaangt unna de 4-500 for originalt (ja, dette var uoriginalt, men med større kapasitet). JEg gjorde det samme med mitt store FZ30, og det var også betydelig seigere enn originalen, og kostet kr. 125 (inkl. frakt) i stedet for 880 (!!).

Så hos deg må det være noe galt med enten kamera eller batteri. Her aldri ladet hele 24t første gang på noen av mine kamera, og det har gått bare fint. Et par timer mer enn ladeindikatoren sier burde holde.

Lenke til kommentar

Jeg fikk byttet til nytt kamera m/batteri hos Expert i går kveld, heldigvis og takk til Expert for det.

Det nye batteriet har stått på lading siden kl.21 i går kveld, og jeg kommer ikke til å ta det ut før i ettermiddag/kveld (håper det ikke blir for lenge da - manualen sier at det ikke skal stå i laderen for lenge?)

Mh.p. reservebatteri, så har jeg lagt inn en bestilling til MyTrendyPhone i Danmark - som jeg tidligere har handlet reservebatterier hos - for kr. 79.20 + bet. gebyr kr. 10.20 + forsendelsesbgebyr kr. 19, altså tilsammen kr. 108.40 danske, for 1000 mAh batteri type EN-EL8, som jo skal passe.

Jeg vil tro det ikke er farligere å bruke pirat-batterier i P2 enn andre kameraer?

budjet

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte P2 selv i ferien, og fikk en kjent brukermoderator her til å lade det opp før han sendte det. Hvis han leser dette, hvor lenge ladet du det?
2-3 timer, da viste ladeindikatoren at batteriet var ferdigladet (og da lader det ikke mer, så det er null vits i å la det stå lenger). At batterier skal stå 24 timer, er bare tull. Følg ladeindikatoren... de resterende 21-22 timene går unna uten at noe som helst skjer...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...