Krvduzvg62dy24 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Xeon eller Core 2 duo?? jeg er ke helt sikker..... kan noen hjelpe meg hva jeg skal velge?? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Xeon? Hva skal du bruke maskinen til da? Xeon er tiltenkt servere o.l. Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 har ke peiling men søstra mi sa xeon er ke den bra da så bare lakte en tråd xD For jeg skal kjøpe core 2 duo.... og ville bare vite litt Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 har ke peiling men søstra mi sa xeon er ke den bra da så bare lakte en tråd xD For jeg skal kjøpe core 2 duo.... og ville bare vite litt 6640551[/snapback] Xeon er tiltenkt arbeidsstasjoner og servere. Hovedkortene for Xeon er som oftest dyre og gir deg mulighet til å bruke store mengder RAM og flere prosessorer. Selve prosessoren er også en del dyrere enn Core 2 Duo på samme frekvens. Xeon bruker også FB-RAM som visstnok skal være kjappere og mer stabilt enn vanlig minne. Xeon og Conroe (Core 2 Duo) er basert på akkurat samme arkitektur. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 xeon er server CPU da, core 2 duo er beregnet mer til hjemmebruk. men så vidt jeg vet, så er eneste forskjellen på de nye Xeon prosessorene, og Core 2 duo, at xeon kjørr 1333 FSB, og lavere multiplier, mens core 2 duo kjører 1066 FSB, og litt høyere multiplier (til slutt er det samme frekvens på CPUen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå