KAproblem Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei, håper på å få hjelp med et veldig snodig problem. Bilen det er snakk om, er en 98-modell Ford KA, som har begynt å ruse motoren av seg selv når bilen settes i fri. Det lyder akkurat som om man tråkker inn gassen mens bilen er i fri, og arter seg som en kjapp akselerasjon, som varer i ca to sekunder, før den ruser ned igjen og blir stille. Av og til tar det lengre tid før den roer seg ned... Siden i går har dette skjedd hver gang clutchen trykkes inn, og hvis girkassen settes i fri under kjøring. Det virker som om det er verre hvis motoren går fort like før clutchen trykkes inn, og det skjer ikke når man girer mens bilen står stille med motoren i gang, FØR man har begynt å kjøre. Jeg har ikke opplevd noen lignende problemer eller lyder når bilen ikke er i fri. Tusen hjertelig takk for all hjelp! Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei, håper på å få hjelp med et veldig snodig problem. Bilen det er snakk om, er en 98-modell Ford KA, som har begynt å ruse motoren av seg selv når bilen settes i fri. Det lyder akkurat som om man tråkker inn gassen mens bilen er i fri, og arter seg som en kjapp akselerasjon, som varer i ca to sekunder, før den ruser ned igjen og blir stille. Av og til tar det lengre tid før den roer seg ned... Siden i går har dette skjedd hver gang clutchen trykkes inn, og hvis girkassen settes i fri under kjøring. Det virker som om det er verre hvis motoren går fort like før clutchen trykkes inn, og det skjer ikke når man girer mens bilen står stille med motoren i gang, FØR man har begynt å kjøre. Jeg har ikke opplevd noen lignende problemer eller lyder når bilen ikke er i fri. Tusen hjertelig takk for all hjelp! 6640244[/snapback] Det jeg gjorde når en Renault Clio hadde samme symptomer var å koble fra batteriet i noen minutter, og koblet batteriet inn igjen og startet.... da var den god som ny Prøv det først ihvertfall Lenke til kommentar
KAproblem Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Tusen hjertelig takk, jeg skal prøve det etterpå... Tar ellers gjerne imot flere tips! Lenke til kommentar
KAproblem Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Det hjalp! Bilen fungerer helt fint etter at vi koblet fra batteriet og satte det på igjen. Sært, og ingen skjønner helt hva som har skjedd, men tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det som gjerne skjer er at gasspjeld potmeteret ryker på ford KA.Spenningen oker og motoren tror du speeder.Tar man av batteriet "lærer"den seg de nye verdiene.Tror derverre at det kan komme igjen. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det som gjerne skjer er at gasspjeld potmeteret ryker på ford KA.Spenningen oker og motoren tror du speeder.Tar man av batteriet "lærer"den seg de nye verdiene.Tror derverre at det kan komme igjen. 6650563[/snapback] Ekke verre enn å dra av polene igjen..... Ja det er ganske rart dette skjønner du, Clio'n lå på så høyt turtall at toucha man pedalen litt var den på redline og maks, og sto der og brumma som en race car.... var litt morsom lyd, men ganske skadelig for motor også da Clio'n har bare stått stille i det siste også, har ikke starta den på 1 uke nå... Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Har hatt et lignende problem med min 03'modell Lada, men den ruset seg opp, før turtallet datt til rundt 1000 omdr, før den igjen ruset seg opp et par sekunder før turtallet falt. Det har skjedd to ganger på det året jeg har hatt den og begge gangene ble problemet løst ved å skru stoppe den og starte igjen. Skulle gjerne likt å vite hva det er for noe.. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Har hatt et lignende problem med min 03'modell Lada, men den ruset seg opp, før turtallet datt til rundt 1000 omdr, før den igjen ruset seg opp et par sekunder før turtallet falt. Det har skjedd to ganger på det året jeg har hatt den og begge gangene ble problemet løst ved å skru stoppe den og starte igjen. Skulle gjerne likt å vite hva det er for noe.. 6651204[/snapback] Det trenger ikke å være noe galt.Det kan være at lamdasonden er sotet ned litt og ble litt treg til å reagere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå