Gå til innhold

Hvordan klage på noe som går på TV?

Anbefalte innlegg

Hvis dere vil diskutere kvaliteten av reklamen, så sett igang.

Men la meg si at for meg og andre er reklamen forferdelig å se på. Blir bare trist og får vonde tanker og minner ut.

Vil forøvrig bare sitere en jeg snakka med. "Jeg ville ikke overlevd om alle mine venner i samme bil døde". Vet det høres dumt ut for dere som ikke har opplevd noe lignende, men for en som har det er det tanken du vil få, og den tanken vil aldri forsvinne.

Men ja, jeg har alltid sagt at reklamen får ut et budskap. Men syns kanskje de kunne gjort det på en måte som ikke gjør det traumatisk for de som faktisk har vært i den situasjonen å se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, hvis du var i en slik ulykke, så ville du heller strøket med enn å bruke belte?

6668951[/snapback]

Kanskje. Kommer an på hvem de andre i bilen var. Det var uansett ikke poenget mitt. Det denne filmen sier meg, er "hvis kompisene dine ikke bruker belte bør du også la være, for hvem vil være den eneste som overlevde noe slikt?"

6669634[/snapback]

Vel, hvis vi skal fjerne alle reklamene som kan vekke suicidalefølelser hos folk, så blir det fort litt lite reklame.

Lenke til kommentar
Noen ganger må man ty til drastiske virkemidler for at folk skal innse alvoret i situasjonen. Og det finnes intet mer alvorlig enn døden.

Som CAT0 sier, denne reklamen skal forhindre at slike ting skjer.

6669964[/snapback]

Helt enig, det må en slik reklame til for at folk skjønner alvoret.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at du har en sak her? Reklamen er noe av det mer effektive som finnes. Du er ikke alene om å ha mistet noen, men det er nettopp å forhindre at man skal miste noen at Statens Vegvesen bruker en slik reklame.

Synes det er egoistisk av deg å ville ha denne reklamen vekk, fordi du ikke takler alvoret. Dette fungerer.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig at du har en sak her? Reklamen er noe av det mer effektive som finnes. Du er ikke alene om å ha mistet noen, men det er nettopp å forhindre at man skal miste noen at Statens Vegvesen bruker en slik reklame.

Synes det er egoistisk av deg å ville ha denne reklamen vekk, fordi du ikke takler alvoret. Dette fungerer.

6670312[/snapback]

Seconded.

Jeg personlig synes reklamen er konge. Den har et sterkt budskap.

Om jeg skal være som deg, uranus, måtte jeg nesten ha klagd på alle reklamer med belter i. En jeg kjente hang seg tross alt i et. For en mangel på respekt!

(No pun intended)

Lenke til kommentar
Så, hvis du var i en slik ulykke, så ville du heller strøket med enn å bruke belte?

6668951[/snapback]

Kanskje. Kommer an på hvem de andre i bilen var. Det var uansett ikke poenget mitt. Det denne filmen sier meg, er "hvis kompisene dine ikke bruker belte bør du også la være, for hvem vil være den eneste som overlevde noe slikt?"

6669634[/snapback]

Vel, hvis vi skal fjerne alle reklamene som kan vekke suicidalefølelser hos folk, så blir det fort litt lite reklame.

6670095[/snapback]

lite reklame hadde jeg ikke hatt noe imot..

har medfølelse for de som har opplevd en slik situasjon, men hvor mye hjelper faktisk denne reklamen? kan ikke si jeg tenker noe nevneverdig over det når jeg setter meg inn i en bil.. har selv vært i en bilulykke, og ville muligens ikke levd i dag hvis jeg ikke hadde på beltet akkurat da.. skulle gjerne sagt at etter dette, har jeg blitt flink til å bruke bilbelte, men jeg må desverre inrømme at hverken ulykken eller reklamen har noen spesiell virkning på meg.. forhåpentligvis er jeg ett "enkelttilfell"..

Lenke til kommentar

Den reklamen er en av de bedre som flere har sagt. Og det som gjør den så bra er at det ikke reklameres for et produkt, bare ei oppfordring.

Har ikke vært med i ulykke selv så jeg kan ikke si hvordan jeg ville sett på saken da. Selvfølgelig er det trist for de som har opplevd, og kanskje grunnen til at de ser på den reklamen er bilbelte.

Lenke til kommentar

Reklamen bør såklart bli på skjermen. De som føler seg såret kan skifte kanal i mellomtiden. Veldig trist at noen har opplevd det, men hele poenget med reklamen er at så mange som mulig skal overleve neste gang det skjer. For det vil skje igjen. Å fjerne reklamen fordi noen føler seg støtt blir helt feil og på grensen til egoistisk. Hjelp heller fremtidige ofre ved å la den stå.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg døde for halvannet år siden i en bilulykke. Han hadde mest sannsynlig overlevd om han hadde belte på seg. En annen kamerat av meg satt i samme bilen med belte og overlevde nesten uten en skramme. Likevel (og kanskje nettopp DERFOR) mener jeg at denne reklamen absolutt ikke bør trekkes. Den er en tankevekker både for folk som har opplevd situasjonen og de som ikke har det. Her mener jeg målet helliger middelet selv om noen/enkeltpersoner kan føle seg støtt av reklamen.

Lenke til kommentar

6668951[/snapback]

6669634[/snapback]

De som ikke bruker belte utgjør også en fare for de andre i bilen. De uten belte sitter ikke fast i noe, og det er ikke noe som hindrer dem i å fly rundt i bilen.

Lenke til kommentar
Reklamen bør såklart bli på skjermen. De som føler seg såret kan skifte kanal i mellomtiden. Veldig trist at noen har opplevd det, men hele poenget med reklamen er at så mange som mulig skal overleve neste gang det skjer. For det vil skje igjen. Å fjerne reklamen fordi noen føler seg støtt blir helt feil og på grensen til egoistisk. Hjelp heller fremtidige ofre ved å la den stå.

6672698[/snapback]

HEILT enig der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...