simson Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Jeg kjøper ny PC, og kommer til å bruke den til vanlig surfing/musikk/tekstbehandling, men også noe videoredigering. Jeg satser på å kjøpe kun én ny HD, en 320gb SATA, samt en ekstern HD på 250gb. Men fra før har jeg en 160gb IDE, som jeg kan tenke meg å bruke. Hvordan ville dere løst dette? En mulig løsning: Partisjonere IDE-disken: 50gb OS (windows), 110gb programvare/annet- SATA-disken vil da bli brukt kun til videoredigering, film, etc. Eller ville dere hatt OS på SATA-disken? Endret 9. august 2006 av simson Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Er enig med opsettet ditt. 50GB til Windows og programmer, 110GB til film, musikk, dokumenter, osv. Den nye harddisken på 320Gb ville jeg brukt til prosjekter og videoredigering. Mvh Erling Lenke til kommentar
simson Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Takk for svar! Da gjenstår det bare å planlegge hvordan jeg skal ta backup av filer, osv før jeg setter i gang bygging av ny pc. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Kopiere de filene du skal ha backup av på den eksterene harddisken din vell.. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg ville tatt OS på Sata disken da denne er raskere! Men det er min mening da:) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! Den nye disken er nok noe raskere, men du merker nok ikke noe serlig forskjell. 50GB til Windows? Tenk etter om du trenger så mye. Det skader ikke at det blir for mye, så lenge det ikke blir rot. Så du står fritt frem til å velge hvilken disk du vil bruke til systemet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå