Ratatosk Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det stemmer. Jeg har også lest at MS har fått til en meget "ekslusiv" avtale med Konami der Xbox får spillet 3 måneder før de andre platformene. Iiiiiddddiiiioooootiiiiiiiissskkkkk!!!!!!!!! Hvorfor heter du Saruronny og ikke Sauronny forresten, hihi... :razz: Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 21:20, skrev Zork:Det er vel mulig enkelte har lest sin data-historie og vet hva som faktisk lå bak når ms 'vant' de kampene du ramser opp i begynnelsen av innlegget...I samtlige tilfeller satt forbrukerene igjen med ett ms-produkt som var beviselig dårligere enn konkurrentens som måtte gi seg i kampen med monopolisten. Netscape er ett perfekt eksempel. På det tidspunktet ie tok over 'tronen' fra netscape var netscape en langt bedre browser enn ie. Og resultatet i dag kjenner vi vel...? Vi har valget mellom å bruke en stor, treg browser som er stappfull av sikkerhetshull eller raskere og sikrere browsere som følger standarder men som dermed ikke kan vise en del sider som er laget i følge ms-'standarden'.Er det virkelig noen som ønsker slike tilstander for konsoll-markedet også...? Her blander du kortene ganske kraftig. For det første: Kundenen har alltid hatt et valg, enten et MS produkt, eller et produkt fra andre produsenter. Hvis du ikke ønsker Windows, så gå over til Linux, gå over til Netscape eller Opera, eller den gratis office versjonen. Det er jo fordundre meg kundene som kan gjøre en forskjell her, og hadde det ikke vært for at kundene har likt Microsoft sine produkter, så ville de heller aldri ha fått solgt varene sine. Det er ikke vanskeligere enn det. For det andre så sier du Quote: Er det virkelig noen som ønsker slike tilstander for konsoll-markedet også...? Selvfølgelig er ikke monopol en idéell markedssituasjon, men det er jo akkurat det vi hadde fått hadde det ikke vært for at MS og Nintendo entret konsollmarkedet. De er med på å skape konkurranse, og her er MS det mest offensive selskapet. Og så lenge de har det beste produktet, så fortjener de mine penger. Om Sony lager den kraftigste konsollen neste runde, ja så er det ikke mer vanskelig enn at jeg kjøper en Sony konsoll igjen. Jeg kjøper alltid det produktet som er best, og nå er det Xbox. Lenke til kommentar
QuIcKSiLvA Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg kjøper alltid det produktet som er best, og nå er det Xbox. Ingen av konsollene er bedre en noen av de andre, det er bare smak og behag. Kan ikke folk bare fatte det? Om x-box har tapt??nei...men jeg tror nok det er størst tjans for at x-box kommer til og tape med tanke på hvor mye MS har tapt allerede. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 13:20, skrev Jc-g:Her blander du kortene ganske kraftig. For det første: Kundenen har alltid hatt et valg, enten et MS produkt, eller et produkt fra andre produsenter. Hvis du ikke ønsker Windows, så gå over til Linux, gå over til Netscape eller Opera, eller den gratis office versjonen. Det er jo fordundre meg kundene som kan gjøre en forskjell her, og hadde det ikke vært for at kundene har likt Microsoft sine produkter, så ville de heller aldri ha fått solgt varene sine. Det er ikke vanskeligere enn det. Nei, kundene har ikke noe særlig valg i dag. Jeg bruker både Linux, Opera og OpenOffice, men er like fullt tvunget til å ha en windows-partisjon på maskinene mine. Monopol-situasjonen til ms gjør at svært mange produkter og tjenester kun blir tilrettelagt for ms-produkter, og dermed har ikke kundene noe reelt valg i mange situasjoner. Grunnen til at ms er blitt så store har lite med at kundene har likt produktene deres å gjøre. Det er da vel knapt noe produkt i verden som er blitt så utskjelt (og med meget god grunn) som de tidligere versjonene av windows? Til tross for dette så var det nettopp i denne perioden at ms la grunnlaget for sitt monopol. ms har ALDRI vært innovative. De har ALDRI laget produkter som har vært bedre enn konkurrerende produkter på markedet (før etter at de konkurrerende bedriftene er blitt tvunget til å legge ned eller har falt langt bak i utviklingen). De har bygget seg opp på skitne forretningstriks og smarte (i den grad en kan kalle direkte løgn og svertekampanjer smart) reklame-kampanjer. Men dette har forsåvidt lite med akkurat x-box og konsoll-situasjonen å gjøre, og jeg skal gjerne være enig med deg i at slik det er i dag, så er det bare sunt med den konkurransen ms bringer inn i markedet med x-boxen. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Snakk om å spore av Zork, dette blir jo nærmest religiøst, skal jeg tolke meldingene dine :wink: Du tar forresten grundig feil i at når du sier IE tok over for Netscape, så var Netscape den beste ? Den var god. fra v1.0 og opp til v3.xx så var Netscape den beste ja, men så kom 4.x, og det var da IE begynte å bli overlegen. Netscape 4.xx var noe av det mest ubrukelige dritet man kunne innstallere på sin pc på den tiden. Makan til buggete og krasjete programvare skulle man lete lenge etter. Var selv Netscape tilhenger, men da jeg emigrerte fra Netscape (4.17 var det vel), til IE, har jeg aldri gått tilbake, og jeg angrer ikke et sekund! Lenke til kommentar
Zork Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 06:58, skrev b-duvaland:Snakk om å spore av Zork, dette blir jo nærmest religiøst, skal jeg tolke meldingene dine :wink: Avsporing er det vel ikke all den tid det jeg svarte på var hvorfor så mange har så mye imot ms i konsoll-markedet. Poenget mitt var (og er) at ms sin inntreden har aldri brakt med seg noe godt i noen markeder... Når det gjelder religiøsitet og fanatisme så skal jeg vel innrømme at det er ikke første gang folk har påstått det om meg når det gjelder debatter om microsoft :wink: [ Denne Melding var redigert av: Zork på 2002-10-25 23:15 ] Lenke til kommentar
Shithead Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Det er trist at enkelte ikke vil forstå at X-Box er et dødfødt prosjekt. Det å bygge en konsoll med grunnlag fra en PC gjør meg fristet til å si som Rema 1000 reklamen "Hvorfor dèt ?". Hva er vitsen? En PCs kapasitet dobles mht. til alle komponenter hver 18. måned (Moores lov), dvs. X-box er dømt til å bli gammeldags ettersom de komponenter den består av (dvs. vanlige PC komponenter) faller i pris og stadig blir bedre. Samtidig er den laget av et firma som overhodet ikke forstår hva gameplay består av ("X-box was brought to you by the company that gave you Midtown Madness!" LOL!). Lenke til kommentar
Shithead Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 13:20, skrev Jc-g:Her blander du kortene ganske kraftig. For det første: Kundenen har alltid hatt et valg, enten et MS produkt, eller et produkt fra andre produsenter. Hvis du ikke ønsker Windows, så gå over til Linux, gå over til Netscape eller Opera, eller den gratis office versjonen. Det er jo fordundre meg kundene som kan gjøre en forskjell her, og hadde det ikke vært for at kundene har likt Microsoft sine produkter, så ville de heller aldri ha fått solgt varene sine. Det er ikke vanskeligere enn det. LOL! MS Windows og MS Word (og masse andre drittprogrammer fra MS) følger med PCer fra ALLE de største kjedene og KAN IKKE VELGES bort. Spør Dell. Spør Elkjøp. Si du vil ikke ha operativsystem på din nye PC og de ser dumt på deg. Kundenes valg??? Tror ikke det! Microsoft har bransjen i et ballegrep, og all honør til de som tør å stå i mot (f.eks. Nokia og Sony). Og vær så snill, ikke kall programvaren til Microsoft for bra, uansett hvor mye glanspapir du pakker søppel inn i er det fortsatt søppel. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 23:56, skrev Shithead:Det er trist at enkelte ikke vil forstå at X-Box er et dødfødt prosjekt. Det å bygge en konsoll med grunnlag fra en PC gjør meg fristet til å si som Rema 1000 reklamen "Hvorfor dèt ?". Hva er vitsen? En PCs kapasitet dobles mht. til alle komponenter hver 18. måned (Moores lov), dvs. X-box er dømt til å bli gammeldags ettersom de komponenter den består av (dvs. vanlige PC komponenter) faller i pris og stadig blir bedre. Samtidig er den laget av et firma som overhodet ikke forstår hva gameplay består av ("X-box was brought to you by the company that gave you Midtown Madness!" LOL!). Seriøst, hvorfor gidder du ? Dette faller på sin egen urimelighet og får ingen kommentar fra meg! Lenke til kommentar
Shithead Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Seriøst, hvorfor gidder du ? Dette faller på sin egen urimelighet og får ingen kommentar fra meg! Fin klisjè (og like greit at du holder kjeft forresten). Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Jepp, å diskutere med idioter har ingen hensikt da du blir dratt ned på samme nivå selv :wink: Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 xbox er en konsoll jeg ikke liker spill til, derfor har jeg ikke kjøpt en. det plager meg ikke at folk har forskjellig smak, jeg har flere venner som digger xbox, men de går ikke og rakker ned på dem som kjøper ps2 istedet og sier man må være dumme for å kjøpe ps2 idag slik som visse xbox-fanatikere, "xbox har jo 700 mhz" osv... en konsentrasjonsleir burde vært gjenåpnet og åpnet for slike folk. btw så er det en celeron cpu, hadde de brukt noe annet enn billig skrap ville de fått veldig mye mere ytelse i boxen. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Her må jeg komme med noen kommentarer! Zork: Jeg kan ikke bli mer enig! Folket har aldri valgt Microsoft. De eneste punktene (etter min mening) Microsoft virkelig kan produsere er mus! IE er en elendig browser som (dessverre) folk benytter. Det finnes knapt noe mer irriterende enn websider som ikke fungerer i f.eks. Opera fordi utviklerne har brukt MS-tilpasset kode. (Som f.eks. nonen av web-sidene til NTNU!) b-duvaland: Skal du ha 1 (meget) godt argument til å kjøpe noe annet enn X-box? Her: De fleste (i alle fall svært mange) som kjøper en spillkonsoll har en relativt kraftig PC i tillegg. Hva tilbyr X-box som ikke PC gjør? Det er få store spill som kommer til X-box men ikke PC! PS2 og Gamecube derimot tilbyr litt mer "spesielle" spill og spillopplevelser. (GT3, div Mario, ++) Til slutt: Jc-g: Kundene har ikke hatt et realistisk valg! En gjennomsnittlig bedriftspc-kunde har ikke innsikt og kunnskap til å bytte ut windows mot linux eller IE mot Opera. Du kan ikke i fullt alvor påstå at IE er en bedre browser enn Opera og at Windows er et bedre operativsystem enn Linux? Linux krever litt mer av brukere, da "alle" kan litt windows (Les: På grunn av monopol, men få kan Linux. Husker ikke hvor mange bugs som er kjent i f.eks XP, men det er ikke få! Litt avsporing kanskje, mer PC enn konsoll her.. Jaja.. Microsoft, hold dere til mus! Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hmm.. mye skrivefeil der gitt. Gikk fort :smile: Lenke til kommentar
Saruronny Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 12:49, skrev Ratatosk:Hvorfor heter du Saruronny og ikke Sauronny forresten, hihi... "Saru" er fra Sarumann (Ringenes Herre), og "ronny" er fra en nabo som kan minne om Sarumann på noen måter. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 11:30, skrev Qrt_:Skal du ha 1 (meget) godt argument til å kjøpe noe annet enn X-box? Her: De fleste (i alle fall svært mange) som kjøper en spillkonsoll har en relativt kraftig PC i tillegg. Hva tilbyr X-box som ikke PC gjør? Det er få store spill som kommer til X-box men ikke PC! PS2 og Gamecube derimot tilbyr litt mer "spesielle" spill og spillopplevelser. (GT3, div Mario, ++) En Playstation eller Gamecube er ikke noe mer PC enn det Xbox er, og jeg tror heller ikke andelen er noe høyere av de spillene som kommer til pc på Xbox, enn de andre konsollene. Om det kommer til PC et år etter, så ser jeg heller ingen vits i å bruke det som et motargument. Når det gjelder eksklusive titler så tror jeg alle stiller ca likt, men Xbox kommer nok til å dra ifra mot juletider. Derfor faller argumentet ditt i grus, dessuten når du snakker om spillopplevelser så har jo Xbox det beste utgangspunktet, med den beste grafikken og lyden, spillene også etter min mening. GT3 er eksklusivt på PS2 ja, men Xbox har Rallisport Ch, Sega GT2002 og Project Gotham Racing - prøvd de ? :smile: Quote: Kundene har ikke hatt et realistisk valg! En gjennomsnittlig bedriftspc-kunde har ikke innsikt og kunnskap til å bytte ut windows mot linux eller IE mot Opera. Du kan ikke i fullt alvor påstå at IE er en bedre browser enn Opera og at Windows er et bedre operativsystem enn Linux? Linux krever litt mer av brukere, da "alle" kan litt windows (Les: På grunn av monopol, men få kan Linux. Husker ikke hvor mange bugs som er kjent i f.eks XP, men det er ikke få!Litt avsporing kanskje, mer PC enn konsoll her.. Jaja.. Vet det ikke var til meg, men jeg er helt uenig. IE er en langt bedre browser enn Opera. Om det ikke følger standardene 100% bryr meg ikke særlig. IE er dønn stabilt, mens Opera krasjer ganske ofte. Linux som desktop OS er også ganske lite brukelig etter min mening, men som server syntes jeg det er like greit som Windows. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 13:07, skrev Saruronny:"Saru" er fra Sarumann (Ringenes Herre), og "ronny" er fra en nabo som kan minne om Sarumann på noen måter. Tenkte på Sauron jeg. Klinger jo ganske bra. Ligner nabon på Sarumann? Dæng... Lenke til kommentar
Zork Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 16:46, skrev b-duvaland:IE er en langt bedre browser enn Opera. Om det ikke følger standardene 100% bryr meg ikke særlig. IE er dønn stabilt, mens Opera krasjer ganske ofte. Dette er bare vås. Om Opera krasjer oftere enn ie på din maskin er det ikke Opera sin feil. Jeg bruker Opera mange timer til dagen både på jobb og privat og kan faktisk ikke huske sist den krasjet. At du blåser i at ie ikke følger standardene er desverre ett vanlig problem hos folk som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp. Det er ett enormt problem at vi har en monopolist som nekter å følge standarder og påtvinger forbrukerne sin måte å gjøre ting på. Lenke til kommentar
MadZ Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Det hadde vært ufattelig trist om Nintendo ryker ut!!! JSelv eier jeg PS2, men Nintendo ER jo tv-spill i et navn! De har alltid eksistert, men jeg må nok si at GameCube var en Tabbe(ja, stooor t): 1. eneste nettverksmulighet er et 56kbps modem som må kjøpes separat!!!!!!! 2. de gir bare ut nye, mer grafiske oppfølgere til GAMLE spill og har få nye, nyskapende spill(faktisk mindre en xbox!!!!) 3. kontrollen er HELT FOR JÆVLIG!!! 4. nintendo satser for fullt på et dødt fenomen: pokemon(urk...) 5. GameCube kom ut sist av alle!! Alikevel må ikke Nintendo forsvinne!!! Sånn er det bare! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-25 23:56, skrev Shithead:Det er trist at enkelte ikke vil forstå at X-Box er et dødfødt prosjekt. Det å bygge en konsoll med grunnlag fra en PC gjør meg fristet til å si som Rema 1000 reklamen "Hvorfor dèt ?". Hva er vitsen? En PCs kapasitet dobles mht. til alle komponenter hver 18. måned (Moores lov), dvs. X-box er dømt til å bli gammeldags ettersom de komponenter den består av (dvs. vanlige PC komponenter) faller i pris og stadig blir bedre. Samtidig er den laget av et firma som overhodet ikke forstår hva gameplay består av ("X-box was brought to you by the company that gave you Midtown Madness!" LOL!). Du mener da en konsoll som ikke bruker PC komponenter vil holde lenger? Fordi? Nå er det ikke bare M$ som lager spill til Xbox, hvorfor skulle det bli dårligere gameplay på f.eks Xbox versjonen av Silent Hill2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå