Gå til innhold

Har virkelig Xbox tapt?

fullifaencom

Anbefalte innlegg

Sony har 6 ganger større markedsandel enn microsoft, og mange sier at MS har tabbet seg ut, og kommer til å måtte slutte med xbox, kanskje de må det, men jeg synes å huske iallefall et lignende tilfelle:

For noen år siden hadde netscape 80% av alle netleserne, IE hadde bare et par %, de fleste mente at IE var død og at MS hadde tabbet seg ut.

Ser vi likheter? Er det ikke litt raskt å trekke sluttinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-21 22:03, skrev fullifaencom:

Sony har 6 ganger større markedsandel enn microsoft, og mange sier at MS har tabbet seg ut, og kommer til å måtte slutte med xbox, kanskje de må det, men jeg synes å huske iallefall et lignende tilfelle:

For noen år siden hadde netscape 80% av alle netleserne, IE hadde bare et par %, de fleste mente at IE var død og at MS hadde tabbet seg ut.

Ser vi likheter? Er det ikke litt raskt å trekke sluttinger?

Vel, nå kommer IE standard med alle Windows-systemer, det er jo ikke helt tilfelle med XBox. Hadde man fått med en gratis XBox for hver Windows-lisens hadde kanskje MS kvittet seg med to problemer: PS2 og piratkopiering av Windows :wink:

Lenke til kommentar

ps2 har best spill nå og det kommer flere og flere nye og bedre. xbox har drittspill, å peke på en lang liste med spill som er på pc, kommer til pc, er på ps2 eller kommer til ps2 eller suger holder ikke som argument for å kjøpe xbox. idag vil jeg ikke ha xbox, det er noe dritt, men kommer den noe kule spill etterhvert mot nyttår, jul eller sommer som jeg liker nok så kjøper jeg en xbox med en gang.

Lenke til kommentar

Sony har vært på markedet 1 år lengre enn Xbox, og blablabla. Dette er selvf. grunnen til den mye større markedsandelen.

Tipper at om noen få år, er nok Sony's innsats på konsollmarkedet være historie. ?!

el_polla, det er fint du bringer budskapet ditt inn i alle konsolldebatter, kanskje du kunne lage et universalinnlegg som passet til alt ? :smile:

Lenke til kommentar

Sony vil aldri miste markedsandelen. De lager stadig nye PS-er, og når PS3 kommer, vil den utentvil bli en stor hit. Men Xbox har absolutt like stor mulighet til dette. Det er bare et spørsmål om tid, og jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan bare godta at det finnes flere enn ett konsoll.

Lenke til kommentar

JEg trot hverken SONY eller Microsoft taper denne kampen. Jeg tror heller at i fremtiden er det 2 konsoller som gjelder, SONY og Microsoft sine.

Markedet har før vist at det ikke har plass til 3 konsoller, og jeg tror Nintendo ryker, slik som sega gjorde.

Scenariet blir vel at MS og SONY slåss om å sluke Nintendo, og overtar utviklerne deres sånn ca. på deling.

Lenke til kommentar

Det er en konsoll som ryker ut: Xbox.

Jeg blir så jævlig irritert av å lese at noen tror Nintendo ryker ut. Hvorfor kommer de til det? hva?

De har solgt mye mer enn Xbox. Mye mer enn det PS2 hadde solgt på like lang tid som Gamecube. Nintendo er og blir best.

Sorry, Xbox fans. Maskinen deres ryker ut. Dere får heller kose dere med operativsystemer.

Takk for meg!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-22 14:34, skrev c_u_m8:

Det er en konsoll som ryker ut: Xbox.

Jeg blir så jævlig irritert av å lese at noen tror Nintendo ryker ut. Hvorfor kommer de til det? hva?

De har solgt mye mer enn Xbox. Mye mer enn det PS2 hadde solgt på like lang tid som Gamecube. Nintendo er og blir best.

Sorry, Xbox fans. Maskinen deres ryker ut. Dere får heller kose dere med operativsystemer.

Takk for meg!!

Det er en grunn til det: PENGER!!

Sony og Microsoft har mye av det, Nintendo vil ikke tåle like mye juling finansielt som de to andre kan.

Det spiller jo ingen rolle hvor mye bedre GameCube er, hvis den plutselig en dag er eiet av Microsoft?!?

(Kansje de ville kalt den Xcube? :wink: )

Det handler ikke om det beste produktet, men hvem som har størst pengesekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...