fullifaencom Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Sony har 6 ganger større markedsandel enn microsoft, og mange sier at MS har tabbet seg ut, og kommer til å måtte slutte med xbox, kanskje de må det, men jeg synes å huske iallefall et lignende tilfelle: For noen år siden hadde netscape 80% av alle netleserne, IE hadde bare et par %, de fleste mente at IE var død og at MS hadde tabbet seg ut. Ser vi likheter? Er det ikke litt raskt å trekke sluttinger? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 22:03, skrev fullifaencom:Sony har 6 ganger større markedsandel enn microsoft, og mange sier at MS har tabbet seg ut, og kommer til å måtte slutte med xbox, kanskje de må det, men jeg synes å huske iallefall et lignende tilfelle:For noen år siden hadde netscape 80% av alle netleserne, IE hadde bare et par %, de fleste mente at IE var død og at MS hadde tabbet seg ut.Ser vi likheter? Er det ikke litt raskt å trekke sluttinger? Vel, nå kommer IE standard med alle Windows-systemer, det er jo ikke helt tilfelle med XBox. Hadde man fått med en gratis XBox for hver Windows-lisens hadde kanskje MS kvittet seg med to problemer: PS2 og piratkopiering av Windows :wink: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Godt poeng. MS har minst 6 gonger så mykje pengar som Sony, og antakeleg eit langt tidsperspektiv. Men det er likevel snart på tide med nokre killer-spel til xbox. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Om ms bruker 1 eller 10 år på å bli konge på haugen (der også), så tror jeg ikke de gir opp av den grunn. De har allerede slått ut software produsenter som mange ALDRI hadde trodd skulle tape mot MS. Uansett, det blir nok spennende :smile: Lenke til kommentar
The man! Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 gamecube skal jo(så vidt jeg har forstått) være nintendos siste konsoll, så da blir det jo mindre konkuranse for microsoft. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 La dem leve med hverandre! Utfylle hverandre! Skape diversitet! :smile: PS2 er et flott konsoll med seriøs ståsted i markedet. Xbox er på ingen måter dårligere, med alle de titlene som kommer ut nå fremover. (ta en titt på Upcoming på http://www.tothegame.com) Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 det er jo mange xbox spill som kommer ut snart som ser helt syke ut å da. vi har jo BC, Fable, Halo 2, Kingdom Under Fire:The Crusaders+++ så må vi jo ikke glemme xbox live da :wink: Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 ps2 har best spill nå og det kommer flere og flere nye og bedre. xbox har drittspill, å peke på en lang liste med spill som er på pc, kommer til pc, er på ps2 eller kommer til ps2 eller suger holder ikke som argument for å kjøpe xbox. idag vil jeg ikke ha xbox, det er noe dritt, men kommer den noe kule spill etterhvert mot nyttår, jul eller sommer som jeg liker nok så kjøper jeg en xbox med en gang. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Sony har vært på markedet 1 år lengre enn Xbox, og blablabla. Dette er selvf. grunnen til den mye større markedsandelen. Tipper at om noen få år, er nok Sony's innsats på konsollmarkedet være historie. ?! el_polla, det er fint du bringer budskapet ditt inn i alle konsolldebatter, kanskje du kunne lage et universalinnlegg som passet til alt ? :smile: Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hvis Sony får det som dem vil, så blir PS3 rundt 1000 ganger raskere enn PS2. Leste det her for ei stund siden, og hw.no har hatt noen nyheter om det hvis jeg ikke tar feil. Men det er bra med flere konsoller, jo fler, jo billigere får vi brukerne dem. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Sony vil aldri miste markedsandelen. De lager stadig nye PS-er, og når PS3 kommer, vil den utentvil bli en stor hit. Men Xbox har absolutt like stor mulighet til dette. Det er bare et spørsmål om tid, og jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan bare godta at det finnes flere enn ett konsoll. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 for å sitere http://www.vg.no: Quote: For det første innser Microsoft at de ikke har nok eksklusive mega-titler på Xbox. For det andre har Microsoft mer penger enn Gud. Og for det tredje er de noe mindre gniene på pengebingen enn Skrue McDuck. Hele artikkelen her. Lenke til kommentar
face Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Taper Sony blir det ihvertfall harikiri..:smile: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Riktignok har MS mye spenn, men sony er jo ikke akkurat småfolk de heller da, det er et DIGERT firma, og de har mange firmaer under seg. AtW Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 JEg trot hverken SONY eller Microsoft taper denne kampen. Jeg tror heller at i fremtiden er det 2 konsoller som gjelder, SONY og Microsoft sine. Markedet har før vist at det ikke har plass til 3 konsoller, og jeg tror Nintendo ryker, slik som sega gjorde. Scenariet blir vel at MS og SONY slåss om å sluke Nintendo, og overtar utviklerne deres sånn ca. på deling. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Scenariet blir vel at MS og SONY slåss om å sluke Nintendo, og overtar utviklerne deres sånn ca. på deling. MS har allerede kjøpt opp den mest vellykkede spillutvikleren til Nintendo. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg tror faktisk Sony har ganske mye penger også :smile: Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det er en konsoll som ryker ut: Xbox. Jeg blir så jævlig irritert av å lese at noen tror Nintendo ryker ut. Hvorfor kommer de til det? hva? De har solgt mye mer enn Xbox. Mye mer enn det PS2 hadde solgt på like lang tid som Gamecube. Nintendo er og blir best. Sorry, Xbox fans. Maskinen deres ryker ut. Dere får heller kose dere med operativsystemer. Takk for meg!! Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 14:11, skrev Guybrush:Jeg tror faktisk Sony har ganske mye penger også :smile: Jauda, Sony er eit stort selskap, men MS har ein fordel; dei har cash, mye cash. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 14:34, skrev c_u_m8:Det er en konsoll som ryker ut: Xbox.Jeg blir så jævlig irritert av å lese at noen tror Nintendo ryker ut. Hvorfor kommer de til det? hva?De har solgt mye mer enn Xbox. Mye mer enn det PS2 hadde solgt på like lang tid som Gamecube. Nintendo er og blir best.Sorry, Xbox fans. Maskinen deres ryker ut. Dere får heller kose dere med operativsystemer.Takk for meg!! Det er en grunn til det: PENGER!! Sony og Microsoft har mye av det, Nintendo vil ikke tåle like mye juling finansielt som de to andre kan. Det spiller jo ingen rolle hvor mye bedre GameCube er, hvis den plutselig en dag er eiet av Microsoft?!? (Kansje de ville kalt den Xcube? :wink: ) Det handler ikke om det beste produktet, men hvem som har størst pengesekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå