gEnEsis_AiX Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 litt usikker hvor jeg skulle poste denne tråden, men her kommer den. fant en eldre 2,5" hdd som jeg ønsket å sette i min htpc (mtp.støy og varme). den første var kaputt (dvs. den ville ikke boote skikkelig, ant. død). disk nr2 ble satt inn, og alt fungerte, men nå vil maskinen plutselig ikke boote fra cd (for å legge inn windows over den allerede eksisterende versjonen). har et Asus A8N SLI premium hk, som er i bios satt til å boote på CD-rom først. noen ideer? Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 litt usikker hvor jeg skulle poste denne tråden, men her kommer den. fant en eldre 2,5" hdd som jeg ønsket å sette i min htpc (mtp.støy og varme). den første var kaputt (dvs. den ville ikke boote skikkelig, ant. død). disk nr2 ble satt inn, og alt fungerte, men nå vil maskinen plutselig ikke boote fra cd (for å legge inn windows over den allerede eksisterende versjonen). har et Asus A8N SLI premium hk, som er i bios satt til å boote på CD-rom først. noen ideer? 6639744[/snapback] Det eneste jeg kan komme på i farta er at disken er jumpret feil, forutsatt at disken er standard IDE og ikke S-ATA, samt at den henger på samme IDE-kanalen som CD-ROM'en din. De fleste 2.5" IDE-diskene kommer standard jumpret til master. Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 hdd står i alene på master sporet. cd-rommen er slave... men skal sjekke litt nøyere opp i dette... evt andre tanker? Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Du kan prøve å sette jumperne til cable select på hdd og cd-rom Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 funka heller ikkje:| drittent. har kjørt cbl select, og master / slave... ingenting. får kjøre inn en sata disk fra serveren og se på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå