tom waits for alice Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Før jeg reiste på ferie var det en del diskusjoner om Windows Genuine Advantage og problemer med at den ikke alltid godtok selv lovlige versjoner. (Om jeg husker rett.) Derfor har jeg latt være å installere, selv om den "maser" om det hver dag når jeg slår på PC'en. Så spørsmålet er: Er det trygt å installere WGA nå? Geir Lenke til kommentar
johnj Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Min lovlige lisens fungerer i alle fall plettfritt med alle oppdateringer - herunder WGA - installert. Riktignok er dette en OEM-versjon som fulgte med min laptop, så om retail- og løst kjøpte OEM-utgaver er mer følsomme for dette WGA-verktøyet kan jeg dessverre ikke uttale meg om. Men siden det i alle tilfeller er snakk om unike produktnøkler har jeg vanskelig for å tro at det ene skal være mer følsomt enn det andre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Takk for svar. Jeg har også en laptop med en OEM-versjon. Geir Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg har en stasjonær med OEM versjon, og pc'n f*****er opp hver gang jeg laster ned. Har prøvd to ganger, måtte ta system recovery begge ganger. Det irriterer meg så grenseløst mye. Jeg har betalt for et produkt som ødelegger for meg. Jeg er så sint, så sint..... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Har installert den i ca. 40-50 maskiner nå og ingen av disse har fått noen problemer i ettertiden. Gjelder alle versjoner av XP.. Riktignok er så å si alle nyinstallasjoner da. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg har slitt skikkelig med dette. Måtte formatere maskinen min to ganger på grunn av Genuine Advantage Tool. PCen min låste seg fullstendig og ville ikke rikke på seg. Fikk ikke logget inn i noe modus, heller ikke som Administrator. Jeg er litt lei Windows nå, men hva ellers skal jeg bruke når jeg skal spille? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg har slitt skikkelig med dette. Måtte formatere maskinen min to ganger på grunn av Genuine Advantage Tool. PCen min låste seg fullstendig og ville ikke rikke på seg. Fikk ikke logget inn i noe modus, heller ikke som Administrator. Jeg er litt lei Windows nå, men hva ellers skal jeg bruke når jeg skal spille? 6641221[/snapback] Nøyaktig samme som skjedde med meg. Windows frøys etter seks sekunder hver gang jeg startet. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Eg har installert WGA på to maskiner med OEM-versjonar av Windows XP, og har aldri hatt nokon problem. Snodig at det skal vere så vidt forskjellige erfaringar med dette... Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hvis det skulle bli problemer kan WGA fjernes enkelt; google etter WGARemover (hvis jeg ikke husker navnet feil). Såvidt jeg vet er ikke dette "ulovlig" på noen måte. Hvis du får problemer med å starte opp pcen så kan du bruke verktøyet fra Safe Mode - husk å laste det ned før du installerer WGA. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg bruker en stasjonær, fra komplett. med oem, funker greit Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Huff. Jeg hadde håpet dere skulle si at det ikke var noe problemer... Takk for tipset om WGARemover. Noen fler som har informasjon eller synspunkter op dette? Geir Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jo, det funka fint på min bærbare også(OEM) Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Nyinnstallert Windows går det plettfritt, selv med piratkopierte versjoner. Men hvis du har hatt Windows en stund og tuklet litt her og der med systemet eller hva det måtte være, så kan det _kanskje_ bli et problem. Ellers anbefaler jeg deg med å innstallere det og bli ferdig med det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei. Satt selv med dette problemet i dag med XP Pro. Fikk det ikke til å fungere. Men jeg satt å spekulerte på hvordan jeg skulle løse det, så satt jeg å tenkte på hvor stor frihet man har når man bruker Windows 2000 , Har det på samme maskina. I Windows 2000 ekisterer ikke dette problemet. Løste no problemet i XP etterhvert også, måtte bare ordne noed med Windows Genuine greiene i Explorer først. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Takk skal dere ha. Ellers anbefaler jeg deg med å innstallere det og bli ferdig med det. 6642427[/snapback] Ja, du har vel rett i det. Geir Lenke til kommentar
Livert Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Kan noen forklare meg hva OEM står for? Thanx Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Original_equipment_manufacturer Sitat frå denne artikkelen: OEM, when used to describe software, is used to differentiate that version of the software which is bundled with other hardware or software from that same software package sold on its own as a retail package. The packaging and legal rights that come with the OEM versions of a software package generally differ from what is provided with the retail versions. The functionality of the software is often the same, but it is quite common for the OEM version to be a version with reduced functionality. Endret 10. august 2006 av Garegaupa Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Hvis du har et lovlig produkt som ikke funker som det skal, last ned piratversjonen og kast den orginale ut vinduet. Du har betalt for produktet, og når firmaet er så opptatt av å straffe alle som lurer dem at det går utover deres lovlige brukere, fortjener de ikke bedre. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Original_equipment_manufacturer 6648198[/snapback] Aha, takker. OT: Hvilke funskjoner mangler en OEM-versjon i forhold til en Bundle-versjon av XP? Edit: Bundle, ikke retail (tror jeg ) Endret 10. august 2006 av Livert Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Ingen. OEM- og Retail-versjonane av Windows er 100% identiske, så vidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå