Gå til innhold

Koble Z-5500 til Xbox

Anbefalte innlegg

Hadde jeg ikke prøvd kabelen hadde jeg muligens tenkt det samme som dere, det gjorde jeg faktisk før. Jeg har prøvd og er strålende fornøyd.
Greit, det høres bedre ut for deg, men det betyr ikke at det høres bedre ut for andre. Mumle, mumle, placeboeffekt, mumle, mumle :whistle: .
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må trekke litt på smilebåndet jeg også.

Bass er de dypeste frekvensene. Hvordan kan disse frekvensene bli bedre (les: mer korrekt) ved en påstått forbedret digital overføring?

Om det ikke er placebo som begrunner forbedringen (som forøvrig må ha skjedd i hele frekvensområdet - ikke bare i bassen), så ser jeg ingen andre løsninger enn at Joytec-kabelen må ha være skadet eller ødelagt.

Hifi er en av mine lidenskaper og jeg har testet mye utstyr og kabler. Jeg har faktisk også en slik joytec kabel som diskuteres. Bildet er dårlig men lyden er god. Like god som andre optiske kabler. (Bruker for øvrig MS sin componentkabel nå. Den er helt overlegen på bilde.) Har for øvrig brukt kun den optiske fra Joyteck mellom andre komponenter enn xbox også med godt resultat.

På meg virker det som om du har trukket noen forhastede slutninger basert på ett kabelbytte.

Dersom du setter deg mer inn i temaet tror jeg du vil oppdage at det må ha vært feil på Joytech-kabelen din eller at du er utsatt for en placebo.

For øvrig er vel ikke monster kjent for spesielt gode kabler heller, uten at dette har noe med saken å gjøre. De lager enkelte helt ok kabler av middels kvalitet (signal- og høyttalerkabler), mens andre kabler fra monster er ubrukelige. F eks er monsters coax antennekabler så dårlige at det neppe er mulig å finne dårligere hos Biltema eller Clas Ohlsson.

Lenke til kommentar
Hadde jeg ikke prøvd kabelen hadde jeg muligens tenkt det samme som dere, det gjorde jeg faktisk før. Jeg har prøvd og er strålende fornøyd.
Greit, det høres bedre ut for deg, men det betyr ikke at det høres bedre ut for andre. Mumle, mumle, placeboeffekt, mumle, mumle :whistle: .

6649867[/snapback]

Du må jammen kverullere du?

Jaja, jeg sitter her med god samvittighet mens dere mumle, mumle tap...*kremt* mumle får bare sitte her og dele deres teorier.

Gidder ikke detta, dere er bare usaklige. Her kommer jeg med en anbefaling så kommer du med "placeboeffekt". Eneste du kan skylde på :roll:

Greit, det høres bedre ut for deg, men det betyr ikke at det høres bedre ut for andre.

Neida :roll: detta blir for dumt, lol...:roll:

Lenke til kommentar

Jaja, jeg sitter her med god samvittighet mens dere mumle, mumle tap...*kremt* mumle får bare sitte her og dele deres teorier.

Gidder ikke detta, dere er bare usaklige. Her kommer jeg med en anbefaling så kommer du med "placeboeffekt". Eneste du kan skylde på :roll:

Du bør seriøst prøve å diskutere litt med noen andre du er uening med noen ganger, slik at du lærer deg å ikke kalle andre tapere i en diskusjon hvor det kun er saklig uenighet.

Mumle, mumle, barnsli... *kremt*, mumle, mumle :whistle: .

Lenke til kommentar

Du bør seriøst prøve å diskutere litt med noen andre du er uening med noen ganger, slik at du lærer deg å ikke kalle andre tapere i en diskusjon hvor det kun er saklig uenighet.

Mumle, mumle, barnsli... *kremt*, mumle, mumle :whistle: .

6650089[/snapback]

Huh? sa jeg noe? :ohmy::roll: Dakar gutten ble såra.... :whistle:

Lenke til kommentar

Gidder ikke krangle med disse visstnok NTNU utdannete, hifi experter (de har ikke fulgt med i timen hvertfall), blir for dumt :p

Gidder ikke kaste bort tid på disse *gjeeesp*

Så litt OnT igjen:

Kjære trådstarter, er du ute etter en billig løsning, går for en billig optisk kabel. Er du kresen og er ute etter krystallklar lyd, mer presis bass og bedre "klang" overall, så gå for en dyrere kabel slik som monster eller lignende. Da får du max ut av anlegget!

Lykke til med valget :thumbup:

btw, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122702

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar
Gidder ikke krangle med disse visstnok NTNU utdannete, hifi experter (de har ikke fulgt med i timen hvertfall), blir for dumt :p

Gidder ikke kaste bort tid på disse *gjeeesp*

Ja, det er dumt å krangle med noen som vet hva de snakker om. Eller tror du man får med seg mer i timen av å sitte hjemme med noen kabler med fine farger enn av teoretisk kunnskap og dobbeltblindet empiri?

Og der er det sikkert greit å sette punktum for diskusjonen, trådstarter har sikkert fått nok informasjon til å bestemme seg om han trenger ny kabel nå.

Lenke til kommentar
Lengden på kabelen skal ikke ha mye å si, hvis ikke en dritt. Er ikke helt bombesikker på dette, men 1 og 2 meter spiller ingen merkbar rolle, da jeg har prøvd dette siden min brors monster er 2 meter. Jeg har 1 meter.

Lengde spiller en rolle, faktisk betydelig nok fra 1 til 2 meter - men ikke så mye som fra 1 til 5 meter. Vi hadde om optikk i fysikken, læreren min var virkelig dreven på dette...

Edit: omg pumpehagle... :nei:

Endret av magenuss
Lenke til kommentar

Har hatt Monster digital coaxial kabel og noname optisk kabel, fra min dvd spiller til forsterkeren min. Kan ikke si at jeg kunne høre noe forskjell mellom disse to. Greit jeg har ikke verdens dyrese annlegg (totalt 20-25k) men på et enda billigere annlegg vill jeg ikke anbefale noen å skifte standard optisk med merke optisk (SUPRA, Monster, eller lignende). Det fordi jeg selv aldri har klart å høre noe forskjell. Legg heller de pengene til side og spander på deg en trådløs kontroller til xboxen. og ja jeg har samme av pack på xboxen min også.

Lenke til kommentar

Har fundert litt på digitale kabler selv ved f.eks. tap av 'pakker' med data, hva vil skje med lyden, vil det bli tydlig feil i lydbildet som 'hakk' forlengelse av tone etc. er det rent teoretisk mulig at det *kan* gå utover bassen som en nevner her, jeg vet ikke hvordan digital lydsignal er oppbygd(hvor legges bass, mellomtone og diskant og i hvilken rekkefølge)

Hva vi vet om litt dyrere kabler er jo at dem ofte ikke er så svakt oppbygd som billige clas ohlsson kabler som er skikkelig dårlig beskyttet mot fysiske påvirkninger.

Lenke til kommentar
Har fundert litt på digitale kabler selv ved f.eks. tap av 'pakker' med data, hva vil skje med lyden, vil det bli tydlig feil i lydbildet som 'hakk' forlengelse av tone etc. er det rent teoretisk mulig at det *kan* gå utover bassen som en nevner her, jeg vet ikke hvordan digital lydsignal er oppbygd(hvor legges bass, mellomtone og diskant og i hvilken rekkefølge)

Hva vi vet om litt dyrere kabler er jo at dem ofte ikke er så svakt oppbygd som billige clas ohlsson kabler som er skikkelig dårlig beskyttet mot fysiske påvirkninger.

6650361[/snapback]

Listen to teh man!

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar

RoosterX:

Min erfaring er at det normalt er vanskelig å høre kvalitetstap. Enten blir det riktig lyd eller så blir det ingen lyd. Jeg har faktisk forsøkt å fremprovosere forvrengning uten hell.

Men en gang har jeg hørt et lydbilde som kanskje kan beskrives som "innestengt" med sporadiske klikkinger og ulyder. Da var feilen at den optiske kabelen nesten hadde falt helt ut av receiveren. Har ikke fått det til igjen.

Når jeg tenker på det så er forresten dette ofte bra på de "dyre" kablene. Selve pluggen sitter litt bedre. Så om man flytter en del på utsyret kan kanskje dette rettferdigjøre en dyrere kabel.

Endret av roolf
Lenke til kommentar

Sier meg ikke enig eller uenig med noen om akkurat dette emnet men vil bare slenge inn litt info fra Monster Cable sine nettsider..

Har selv opplevd forskjell på optiske kabler men det har nok heller vært pga dårlig oppbygning på de billige som er en slags skade, derfor legger jeg som regel ut litt mer penger (ikke mye) på optiske kabler..

"Many fiber optic cables use generic fiber. This limits the amount of light that passes through the cable, causing signal loss and jitter.

These cables are typically terminated by machine, which leaves the optical fiber rough. As the signal is transferred, portions of the light reflect back and forth within the cable. This causes jitter, a phenomenon unique to the digital domain.

Jitter is a non linear distortion, a temporary fluctuation of the digital audio signal that it reduces dynamic range and clarity, while compressing the soundstage and significantly raising the noise floor. Your CDs and movie titles will sound good - not great."

Lenke til kommentar

Hvis vi først skal bruke informasjonen fra produsenten av Monster kabel som argument for hvorfor man bør kjøpe deres kabel, har jeg noen andre produkter jeg også varmt vil anbefale. http://www.referenceaudiomods.com/Merchant...Product_Count=2 selger en volumkontroller i tre som skal gjøre lyden mye bedre:

You will be shocked by this! The signature knobs will have an even greater effect…really amazing! The point here is the micro vibrations created by the volume pots and knobs find their way into the delicate signal path and cause degradation (Bad vibrations equal bad sound). With the signature knobs micro vibrations from the C37 concept of wood, bronze and the lacquer itself compensate for the volume pots and provide (Good Vibrations) our ear/brain combination like to hear…way better sound!!
Eller hva med en grønn strømkabel (http://www.audioconnect.com/html/pk10_palladian.html):
The newly engineered  Palladian™ models represent a breakthrough in technology and performance. Kimbers' engineers have developed a special SWR (standing wave ratio) enhancement technology, which dampens electrical standing wave reflections. This proprietary technology has permitted the creation of an AC power cable of unmatched clarity, silence and freedom from grain. The Palladian™ models come terminated with the WATTGATE™ Audio Grade™ 350 IEC and 330 US wall plug.
Men som sagt, jeg har ikke stor tro på disse produktene på tross av den fine fargen de gjerne har. En god huskeregel er å være kritisk til informasjon som gis av produsenten. Og alt er ikke nødvendigvis bedre bare fordi det koster mer penger.
Lenke til kommentar
Hvis vi først skal bruke informasjonen fra produsenten av Monster kabel som argument for hvorfor man bør kjøpe deres kabel, har jeg noen andre produkter jeg også varmt vil anbefale. http://www.referenceaudiomods.com/Merchant...Product_Count=2 selger en volumkontroller i tre som skal gjøre lyden mye bedre:
You will be shocked by this! The signature knobs will have an even greater effect…really amazing! The point here is the micro vibrations created by the volume pots and knobs find their way into the delicate signal path and cause degradation (Bad vibrations equal bad sound). With the signature knobs micro vibrations from the C37 concept of wood, bronze and the lacquer itself compensate for the volume pots and provide (Good Vibrations) our ear/brain combination like to hear…way better sound!!
Eller hva med en grønn strømkabel (http://www.audioconnect.com/html/pk10_palladian.html):
The newly engineered  Palladian™ models represent a breakthrough in technology and performance. Kimbers' engineers have developed a special SWR (standing wave ratio) enhancement technology, which dampens electrical standing wave reflections. This proprietary technology has permitted the creation of an AC power cable of unmatched clarity, silence and freedom from grain. The Palladian™ models come terminated with the WATTGATE™ Audio Grade™ 350 IEC and 330 US wall plug.
Men som sagt, jeg har ikke stor tro på disse produktene på tross av den fine fargen de gjerne har. En god huskeregel er å være kritisk til informasjon som gis av produsenten. Og alt er ikke nødvendigvis bedre bare fordi det koster mer penger.

6651124[/snapback]

Du har seriøst ingen peiling. Du har ikke peiling i det HELE TATT om hva du preiker om. O M G ! :roll: :roll:

Den strømkabelen gjør at det som evt. får strøm får en jevn og fin strøm uten forstyrrelser som faktisk gjør at produktet får en lenger levetid. Mange dyre recievere "dør" tidligere pga for ujevn strøm. Les på nettet, google er din venn, men du bruker kanskje bare din ville fantasi for å finne på bullshit som du kan slenge inn i dette emnet. Sier hvor lite peiling når det eneste som fasinerer deg er fargen på kablene...idiot :roll:

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar

Fascinerende svar. Har jeg tråkket deg for mye på tærne? Er du en som bare må ha rett i en hver diskusjon, selv om du ikke vet hva du snakker om? Har du aldri lært kritisk tenkning, kildekritikk eller vanlig høflighet?

Vil bare nevne at jeg fant linkene jeg oppgav på denne siden: http://digg.com/gadgets/See_how_a_stupid_a...hile_wastes_485.

Kanskje på tide å legge seg for deg? I morgen er en ny dag, kanskje du ser saken litt annerledes da, og angrer litt på hvordan du har uttrykt deg?

Og til slutt, hvordan jeg reagerte da jeg leste ditt innlegg: :!: :!: :tease:

Lenke til kommentar
Fascinerende svar. Har jeg tråkket deg for mye på tærne? Er du en som bare må ha rett i en hver diskusjon, selv om du ikke vet hva du snakker om? Har du aldri lært kritisk tenkning, kildekritikk eller vanlig høflighet?

Vil bare nevne at jeg fant linkene jeg oppgav på denne siden: http://digg.com/gadgets/See_how_a_stupid_a...hile_wastes_485.

Kanskje på tide å legge seg for deg? I morgen er en ny dag, kanskje du ser saken litt annerledes da, og angrer litt på hvordan du har uttrykt deg?

Og til slutt, hvordan jeg reagerte da jeg leste ditt innlegg:  :!:  :!:  :tease:

6652365[/snapback]

Dette var bare et desperat forsøk på å det siste ordet... :roll:

Vanlig høflighet? Snakk for deg selv... :roll:

Dette var bare et usaklig innlegg av deg som sier indirekte at du kan bare gi opp..

EDIT: Btw, ja det er slik at jeg har rett i denne diskusjonen så, back off! Kjipern ;)

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...