DementedAlbino Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Noen som har noen erfaringer fra disse to skjermene? Ser jo ut som gode kjøp begge to men klarer ikke bestemme meg for hvilken. http://www.hardware.no/tester/skjerm/hanso...h711/index.html http://www.hardware.no/tester/skjerm/image...l70a/index.html Håper noen har noen invendinger som gjør at jeg heller til en av skjermene. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Har selv Hansol H711 og må si meg fornøyd. Jeg har riktignok ikke testet spill eller DVD i den korte perioden jeg har hatt den. Design og kvalitetsmessig god, men virker noe blass og uklar fargene. Viktig å legge til her at jeg ikke har fått testet skjermen på riktig oppløsning, men bare på 1024x768 pga. elendig skjermkort i denne midlertidige pc'en.. Har tro på at "problemet" løser seg i riktig oppløsning. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hansol H711 får dårlig omtale i den store LCD-testen i siste nummer av PC World Norge. Det står bl.a.: "Skjermen har klare svakheter hva bildekvalitet angår." (Deretter ramser de opp alt som er galt med bildet.) "Dette er kort og godt et produkt vi vil anbefale at man holder seg unna." På bakgrunn av dette ville jeg ikke kjøpt Hansol-skjermen usett. Lenke til kommentar
enry Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ja ja, - og jeg kjøpte èn fordi det var et så bra tilbud på "ukens tilbud" på komplett.no. Jeg har montert den på min kollegaqs bord, - mens syns den virker blass i fargene og kanskje litt "kontørløs" - hva det nå enn betyr. Ikke helt fornøyd foreløpig altså, - så jeg gir den bort og får meg en Eizo eller no ... Lenke til kommentar
farfuture Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: ... mens syns den virker blass i fargene og kanskje litt "kontørløs" - hva det nå enn betyr. Bare det ikke betyr at den blir "kontorløs" :smile: Et lite sp.mål som kanskje er litt OT, men.... Er det noen måte å sikre seg på at en får en skjerm som ikke har døde pixler? Jeg har hørt at en må regne med at en flatskjerm har 2-5 døde pixler, og jeg vet at jeg hadde irritert meg grønn over å måtte ha et lysende eller svart pixel rett i fleisen. Det er vel egentlig grunnen til at jeg enda sitter med min steinalder 15-tommer fra tidlig på nittitallet. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 23:27, skrev enry:Ja ja, - og jeg kjøpte èn fordi det var et så bra tilbud på "ukens tilbud" på komplett.no.Jeg har montert den på min kollegaqs bord, - mens syns den virker blass i fargene og kanskje litt "kontørløs" - hva det nå enn betyr.Ikke helt fornøyd foreløpig altså, - så jeg gir den bort og får meg en Eizo eller no ... du skulle kanskje ha lest litt rewievs før du kjøpte det og ikke glem ordtaket billig og dritt,dyrt og bra! og når du skal kjøpe lcd er det noen ting som er viktige,kontrashforhold jo lavere det er jo blassere er fargene tror jeg,høyere er bedre minium 400 sier jeg,responstid og vinkel høyere jo bedre. personlig ville jeg aldri kjøpt en lcd under 4000 selv om det er "uken" tilbud,legg på mer spenn og kjøp kvalitet,eizo,samsung,nec,sony. Jeg skal aldri mer kjøpe noe som er lagd av hansol sitte med dårlig inntrykk av,har hansol crt skjerm,geometrien skifter stadig vekk og jeg må stille det,skjermen "rister" noen gang. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: (...) og ikke glem ordtaket billig og dritt,dyrt og bra! Dummeste jeg har hørt, det er langt fra sannheten. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har ett forslag til hvordan man kan "sikre" seg mot døde piksler: Man har ingen garanti for at skjermen ikke har noen døde piksler i det hele tatt, men... Hvis man kjøper på nett, har man såvidt jeg vet 30 dagers full returrett. Dvs. at hvis man skulle få en skjerm med døde piksler, kan man returnere varen og bestille en ny en... vet ikke om man har returrett på returen, men om man har det, kan man jo i teorien fortsette og returnere til man får en uten pikselfeil. -->Calm Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 23:50, skrev Danny:du skulle kanskje ha lest litt rewievs før du kjøpte det og ikke glem ordtaket billig og dritt,dyrt og bra! Har du prøvd å finne omtaler av Hansol 711? Prøv. Bortsett fra hw.no, og PCWorld (som jeg ikke får kloa i før på fredag), er det en vanskelig oppgave. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg hadde gått for Hyundai'en! Den har dvi-tilkobling! Det er nesten et "must" for lcd-skjermer. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har Hyundaien, og er strålende fornøyd! Har lagt frem mine synspunkter på den skjermen utallige ganger her på forumet, bare å søke... :smile: Lenke til kommentar
HAG Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Eg gikk for Hyundaien i august, den er fremtidsretta med digital tilkobling i tillegg til analog. Fikk min fra PSData og den ble levert uten digitalkabel, som det står i testen hos HW er inkludert, var nødt til å skaffe digitalkabel separat. Dette har gitt muligheten til å ha to PC'er oppkoblet til samme skjerm sammtidig og velge hvilken som er på skjermen med "velger" på fronten mellom D-Sub og DVI. Lenke til kommentar
enry Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hansolen kom altså dårlig ut i test, - og noen syns den er blass. :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Apropos LCD-skjermer: TechReport-Test Lenke til kommentar
enry Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 PC World Norge nr. 11 2002 kårer følgende LCD skjerm som best i test: Samsung 172T til kr 7.950 inkl. mva. Denne skjermen fikk 9,0 poeng i denne testen. og Samsung 181T til kr 9.019 inkl. mva. Denne skjermen fikk 8,8 poeng i denne testen. For ordens skyld: Hansol H711 fikk 4,3 poeng og omtale; " ... Dette er kort og godt et produkt vi vil anbefale at man holder seg unna. ... " Jeg måtte bare nevne det sistnevnte ... Hehe :razz: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 23:50, skrev Danny:responstid og vinkel høyere jo bedre. Ikke responstid... Lavere jo bedre :smile: Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 enry: Sjekk itbutikken, der er prisene på Samsung mye lavere. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 23:27, skrev enry:Jeg har montert den på min kollegaqs bord, - mens syns den virker blass i fargene og kanskje litt "kontørløs" - hva det nå enn betyr. Hm, dette er merkelig (og desto merkeligere siden flere her sier det samme)! :???: Jeg kjøpte nemlig en Hansol 711 til min Mac for en tid tilbake og må si meg totalt uenig i at fargene er blasse. Faktisk var fargene så ekstremt kraftige når jeg koblet til maskinen at jeg var bekymret. Bildet blei så "glorete" at det var som å jobbe i LSD-rus (uten at jeg aner hvordan det egentlig er!) Etter å ha stillt gamma fra maskinen og jobbet med skarphet/kontrast/farger (samt skjerminnstilingene i OSX) fikk jeg et sylskarpt bilde med meget god fargegjengivelse. Faktisk er bildet bedre enn på min iBook både når det gjelder kontrast, skarphet og farge! Mulig dette har noe med Mac/PC å gjøre men det aner jeg ikke, det kunne jo i såfall forklare at innstillingene var så "feil" da jeg fikk monitoren... Har dere med "blasse" farger jobbet nok med skjermens innstillinger? Bare et vennligsinnet spørsmål... :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Merkelig egentlig. Hardware.no og Dinside.no har begge gitt Hansol 711 mye skryt. Syns den virker bra jeg. Har selv sett noen dårligere 15" fra Hansol og jeg syns de også var bra. Men 17" er vesentlig mye bedre. Selv sikler jeg på en Hercules Prophetview 17". Den matcher nemlig Chieftec kabinettet mitt. Og med en sånn i havn så kunne jeg bare bestilt et Chieftec tastatur fra Komplett.no i matchende farge og en Intelli Mouse Explorer fra Alienware.com med samme farge. DET hadde vært rått det.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-24 11:57, skrev Cappo:Selv sikler jeg på en Hercules Prophetview 17". Den er pen, men de omtalene jeg har lest om den er ikke videre bra.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå