Anniie Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei! =) 1 August begynte jeg i en ny jobb. Jeg bestilte skattekort ca 6 august. (grunnen til jeg ikke bestilte skattekort før, var at sjefen ikke ville fortelle meg hvor mye jeg kom til å jobbe) 8 august kom sjefen til meg å sa at hvis jeg ikke leverer skattekort nå, får jeg ikke lønn. Skattekortet er på vei i posten, men får det ikke før jeg skal på jobb i dag.. :/ Har han rett til å ikke gi meg lønn? er vel og merke bare snakk om ca 2000 kr, men uansett.. Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det er litt forskjellig hva man gjør i sånne tilfeller. Noen arbeidsgivere utbetaler med 50% i skattesats, andre arbeidsgivere utetaler ikke uten skattekort. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Du har rett til lønn men det trekkes automatisk 50% skatt hvis du ikke har levert skattekort. Sjefen må nok fortelle deg og sette opp arbeidslister og ca. timer du skal jobbe. Husk også skriftig arbeidskontrakt som er påbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå