storm2 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg er i ferd med å kjøpe meg et mediasenter-pc. Men jeg ser at mange av PC-ene har kun video-s inngang. Når jeg skal koble til (Lyse)dekoderen min, burde det jo være mulig å bruke et bedre signal enn det. Finnes det TV-kort med scart eller komponent-inngang? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg bumper denne tråden, da jeg også lurer på dette. Har du funnet ut av det selv, eller finnes det andre der ute som kjører Lyse tv gjennom HTPC'en sin? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har aldri sett eller hørt om skjermkort eller TV-kort med Component-innganger. Lette så smått etter det selv en gang. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Om du kjøper et VIVO skjermkort, så får du vel en sånn 9-pin utgang som deles opp i en s-video (4pin) og komponent inngang. Om jeg ikke husker helt feil da. Hva slags kabel er det ut fra den lyse boksen da?? Er det ikke sånn "vanlig" antenne kabel?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Om du kjøper et VIVO skjermkort, så får du vel en sånn 9-pin utgang som deles opp i en s-video (4pin) og komponent inngang. Om jeg ikke husker helt feil da.6979208[/snapback] Nei. Den deles opp i S-video og composite. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Om du kjøper et VIVO skjermkort, så får du vel en sånn 9-pin utgang som deles opp i en s-video (4pin) og komponent inngang. Om jeg ikke husker helt feil da. Hva slags kabel er det ut fra den lyse boksen da?? Er det ikke sånn "vanlig" antenne kabel?? 6979208[/snapback] Lyseboksen tar inn et signal gjennom en cat5 kabel. Av utganger er det S-video og Scart. Muligens også compositt, litt usikker her. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Composit-signalet ligger innebygd i Scart. Men composite er vel uaktuelt hvis du har s-video (og sansynligvis RGB via SCART). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Media Center og dekoder er egentlig ingen god kombinasjon, ingenting av funksjonaliteten i MC kommer til nytte. Tror man vil trives bedre med en vanlig DVD/harddisk opptaker. De har RGB SCART inngang. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Om du kjøper et VIVO skjermkort, så får du vel en sånn 9-pin utgang som deles opp i en s-video (4pin) og komponent inngang. Om jeg ikke husker helt feil da.6979208[/snapback] Nei. Den deles opp i S-video og composite. 6979232[/snapback] Feil igjen. Den deles opp i s-video, composite OG komponent. Komponent er riktignok utgang.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Nei, jeg hadde ikke feil. Det var presisert innganger, ikke utganger. Dessuten er det ikke alle skjermkort som har komponent-utganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå