ChrisCon Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Noen som vet hvordan man setter opp en egen hub i DC? Slik at man kan dele sine filer med kamerata. Evt. sette opp sin egen maskin som server... Chris Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 http://www.neo-modus.com/DCHubSetup.exe Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Lasta ned programmet. Det virka ganske bra, men jeg får det &¤(% ikke til å virke. Uansett vil ikke DC koble seg opp til min ip... Vet ikke hvorfor, men er i ferd med å gi opp! Ellers, takk for svar. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg lurer på det samme. Har det dc hub programmet. Jeg bruker NGT og har cisco routeren, må jeg åpne noen porter? Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 ja du må opne noen porter tror jeg... lenge siden jeg gjorde det sist men det var ikke noe vansklig...var nesten bare og installere og så connecte med og bare skrive in ipen...så hvis det ikke går er det sikkert pga noe rot med routere og isp modem greier...vet hvertfall at programmet skal funke og ganske enkelt Lenke til kommentar
ThUnD3rM0rPh Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 411 og 412 må være åpen. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg fikk programmet til å funke i Win98, men ikke XP... Kan det ha noe med porter og gjøre? Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Direct connect hub er en morsom måte å chatte og dele filer på. Nødvendig software finner du på http://www.neo-modus.com (freeware). Merk at du må installere både client og server på den maskinen du skal kjøre hubben på. selve hubben trenger bare port 411 tcp og udp. Telnet ciscoen og skriv: set nat entry add 10.0.0.x 411 80.202.xxx.xxx 411 tcp set nat entry add 10.0.0.x 411 80.202.xxx.xxx 411 udp write quit (bytt ut x med tall som passer deg) og du er i gang.... script finner du på: http://scripts.dcstats.net/ Mer info : http://dcpp.lichlord.org/forum/ Stikk gjerne innom hubben min på vault.servebeer.com Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Sitter å prøver og prøver. Har åpna alle portene som sagt over. Stengt av Norton Antivirus. XP firewall'en er slått av, men allikevel. Den nekter! Får hverken satt maskinen opp som ftp server eller DC hub! Forbanna irriterende! Chris Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 prøver du selv å koble til på din eksterne IP? for det er ikke mulig..... Får du koblet opp på din lokale IP? Får utenfor nettverket ditt koblet på din eksterne IP? Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 TUSEN TAKK! Jeg får nemlig koblet opp på min interne IP, men ikke eksterne. Det løser en hel del:) Så det betyr at hvis jeg får koblet opp på min interne ip, kan andre bruke min eksterne.... Får be noen prøve da vettø. Chris Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Nå har jeg klart å sette opp en FTP server:) Men problemet er at det funker ikke med snarveier. De blir bare .lnk filer. Filene jeg skal dele ligger på forskjellige harddisker. Noen som vet hvordan jeg får gjort slik at jeg kan hoppe mellom subdirs? Chris Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hmm, har du tenkt til å gi oss no' info om f.eks. hva slags FTP-server det er eller.no? Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Sorry... Det er bulletproof FTP server. Chris Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hei, Du må sette i Bulletproff på hvilke mapper som skal vises på FTP serveren når folk logger seg på, du kan ha snarveier til mapper, men ikke filer. Det du kan gjøre hvis du har W2K/XP er å sette opp en Bruker som brukes av FTP, og gi han kun lese rettigheter på de filene som skal kunne sees (SECURITY) -BUFF Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Takk for svar! Jeg bare lurer på, for å få statisk ip, hva må jeg gjøre da? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 begynner å bli *veldig* Off-topic, men--- spørre ISP'en din?? er bare de som kan gi deg statisk IP. (eller søke IANA eller RIPE, men det koster og du må vise til et reelt behov.) Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har du dynamisk IP går du til http://www.no-ip.com og får deg en adresse som feks criscon.no-ip.com Du skal kunne koble deg opp til hubben din gjennom den eksterne wan adressen, hvis ikke er det noe galt med portene i routeren. husk at den bare kan natte samme port til 1 intern IP. Prøv å slette alle NAT.... Norton antivirus skal ikke bry seg om hubben med mindre du bruker enkelte script. Da får du melding fra script kontrollen i Norton og har mulighet til å velge å kjøre scriptet. Innebygd brannmur i XP må du deaktivere. Hvertfall har ikke jeg funnet ut hvordan denne kan konfigureres. Bruk Zone alarm eller Tiny personal firewall. Trenger du guide i oppsettet av selve hub softwaren kontakt hub owner på vault.servebeer.com :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå