Gå til innhold

Optimalt kamera til under 3000 kr!

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe nytt digitalkamera, men selv på denne siden med så mange tilsynelatende gode tips er det vanskelig å bli enig med seg selv om hva man bør velge :)

Har til nå hatt et SONY P-100 kamera som jeg egentlig har vært fornøyd med (veldig veldig gode batterier og bra bildekvalitet) helt til skjermen knustes for noen uker siden.

Kameraet bør ha:

Gode batteri

Kunne ta raske bilder

God bildekvalitet

Er villig til å bruke opp mot 3000 kr!

Har fått anbefalt casio Z600 pga veldig gode batteri og evnen til å ta raske bilder. Er imidlertidig litt skeptisk til bildekvaliteten. Canon tar veldig gode bilder, men gamle erfaringer med Ixus-serien vitner om treg autofokus og veldig dårlige batteri! Nikon P2 virker lovende, men ser at det er en utgående modell. Har prøvd Nikon Coolpix 5900 og det var ihvertfall veldig bra!

Er det noen som har gode og konkrete anbefalinger?

mvh

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nikon P2 virker lovende, men ser at det er en utgående modell. Har prøvd Nikon Coolpix 5900 og det var ihvertfall veldig bra!

At Nikon P2 er utgående betyr jo ikke at det kan være et aktuelt valg. Jeg kjøpte det nå i ferien, så det burde være flere å få tak i. Jeg gikk for det etter en del anbefalinger her på forumet, ikke minst fra en som jobber i fotosjappe, og ble veldig fornøyd. Det koster nå rett under 2K og er et meget godt kjøp i klassen små kamera. Siden du har en tusing til å gå på ville jeg jo også tatt med Canon S2 IS i betraktningen. Selv om det også er erstattet av S3 IS, er det fortsatt å få tak i, og burde da være innenfor ditt budsjett. Det har fått glimrende omtale, og bruker AA-batterier. Bruker du da NiMh med høy kapasitet har du mye å gå på.

Lenke til kommentar
Nikon P2 virker lovende, men ser at det er en utgående modell. Har prøvd Nikon Coolpix 5900 og det var ihvertfall veldig bra!

At Nikon P2 er utgående betyr jo ikke at det kan være et aktuelt valg. Jeg kjøpte det nå i ferien, så det burde være flere å få tak i. Jeg gikk for det etter en del anbefalinger her på forumet, ikke minst fra en som jobber i fotosjappe, og ble veldig fornøyd. Det koster nå rett under 2K og er et meget godt kjøp i klassen små kamera.

Ellers bør jo P3/4 vurderes. Høyere oppløsning er vel ikke nødvendigvis den store fordelen, men optisk billedstabilisator er kjekt... Ligger rett under 3 lapper.

Lenke til kommentar

Hei og takk for tips og råd :)

Er Fujifilm Finepix F3 også noe man bør vurdere? Har ikke noe forhold til Fujifilm, men har lest mye godt om F1 på disse sidene... Har også hørt av bekjente at de ikke er så veldig fornøyde med batteriene på Nikon Coolpix P2 (ihvertfall sammenliknet med coolpix 5900).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...