Cursed Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 takk for hjelpen! nå funker det fint :smile: det var pappa som fant ut av det til slutt, men takk for hjelpen likevel, dere hjelp jo litt til :smile: Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Takk til alle. Da tror faktisk jeg også at jeg har klart det.. :smile: Men (alltid et men). Hvor finner jeg windows harddisken nå? Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 trykkk på home eller noe slikt, når du er inne, ser du at mellom menyen og de store ikonene er det en liste som går nedover, hold over hver og en av ikonene, til du kommer til en det står 'root directory' på. trykkk på den. så ser du en mappe som heter 'mnt' i menyen. åpne den, gå inn på den mappa du mounta hd'en til (d, som du kalte den tror jeg) og der har du sakene :smile: sånn er det vertfall i mandrake 9.0 til dere som hjalp meg, hdb7 og hda var mounta i to mapper der fra før, nt2 og nt :smile: [ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-10-22 23:07 ] Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg fant directory fila jeg lagde under root, men den er tom.... Vil det si at jeg ikke har fått det til alikevel? Er ikke så langt unna nå tror jeg :smile: Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 høres ut som om du ikke fik det til, men prøv med de to mappene jeg snakka om, kanskje det ligger noe der hos deg også? (de ligger i/mnt og heter nt2 og nt) Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 whoohooooo, fant det... Edit: Måtte bare takke alle igjen... Nå spiller jeg faktisk mp3 filer i Red Hat 8.0... digg _________________ Mvh Lars [ Denne Melding var redigert av: Lars73 på 2002-10-22 23:35 ] Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Bare et lite tips, sånn på tampen. Lag et ikon til disken på skrivebordet! Hvis du har KDE, gjør du slik: 1. Høyreklikk -> Create New -> Hard Disc. 2. Velg navn på disken, f.eks Windows_C 3. Under "permissions" tab'n setter du tilgjengeligheter for disken. Pass på at du har tilgang til mappa der du monterer den. Se også etter at du har tilgang til disken i /etc/fstab ("user" ikke "root"). 4. Gå på "device" tab'n, fyll inn "Device" boksen (eller bruk rullemenyen), Sett "Mount Point" (f.eks /mnt/windows). Du kan også velge hvilke ikoner du vil bruke på demontert og montert disk. Håper dere skjønnte dette (det gjør dere sikkert :smile: ) runmad Lenke til kommentar
Truman Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-22 19:02, skrev Lars73:Var litt usikker på hva kommandoene var, så jeg lot være å teste dem ut (lurt skulle det vise seg). Takk til Hoppesagåsa :smile:Enig i at det er unødvendig å gi slike "råd" til folk som ikke har så mye peiling på hva de driver med, og er enig med Hoppesagåsa at det burde føre til utestengelse.. når jeg gav råd om å prøve rm og rmdir, vil jeg ikke si at dette var farlig i seg selv i det hele tatt. hadde du skrevet "rm" i shellen din, ville du fått følgende svar: rm: too few arguments Try `rm --help' for more information. ved "rm --help" ville du da fått ganske utførlig informasjon om hvordan kommandoen fungerer f.eks: -f, --force ignore nonexistent files, never prompt -r, -R, --recursive remove the contents of directories recursively med andre ord. jeg prøvde å hjelpe. Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Hvis hjelpe var intensjonen din, så er det jo ikke noe å bråke om... Isåfall, så er du tilgitt :smile: Baserte mine uttalleser på det Hoppesagåsa sa. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 nå funker plutselig ikke xmms... rart. når jeg trykker på ikonet kommer det opp et vindu nede i 'start-menyen', og timeglasset snurrer litt, så forsvinner vinduet igjen. kan ikke se vinduet på skrivebordet, kun der nede. hjelp? i mandrake 9.0 forresten [ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-10-23 16:12 ] Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 det funker når jeg går inn i console og skriver xmms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå