nattenskonge Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei dette er en ny kjøp av bærbar tråd! MEN! Jeg trenger din hjelp! Saken er at jeg skal bruke den i studier og den må takle tunge grafiske program! Har sett på en Acer Travermate 8204 Men maskinen er et halvt år gammel!! Og jeg kan bruke opptil 25.000,- til ny bærbar, da vil jeg helst ha noe av det beste ikke akkurat noe som har gammel teck. i seg... Saken er at jeg bare kan kjøpe en PC som PSDATA leverer! (Firma betaler for herligheten) Den må være ganske stille. min. 2gb ram. min 100gb harddisk. Et BRA grafikk kort. ikke veie mer en ca 3kg. ( skal jo ha den med meg...) Trenger pc`n til skiftet August/September, så skal jeg sitte litt til og vente? (Kan vel strekke meg til ei uke inn i September) Men jeg klarer ikke snart å vente lengre! Er litt redd at det bare blir lansert små søte billige bærbare de neste ukene... Er det noen her som har noen gode tips på maskin eller hva jeg bør gjøre!?? Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) hva med: hp bærbar pv dv1555 den har: intel centrino mobile technology intel pentium M 735 1024 mb- sdram (fant ikke mer) 100gp hdd intel Graphics media accelerator 900 shared 128 mb dvd - writer koster 11 tusen på expert syns den hørtes veldig bra ut jeg Endret 9. august 2006 av Grievdus Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 http://www.psdata.no/ps.asp?it=128862&mlevel=180201 Asus 15" GL DC T2500 2.0 GFGo 7400VX 2048MB/160GB/DVD SM/WLAN/BT Yellow WXPP 22245,- ink. mva Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hva med feks dell? Kan du feks kjøpe her? Den dyreste pcn der er MEGET bra til den prisen.. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det står jo at det må være hos PSData... les hele emnet da... Lenke til kommentar
nattenskonge Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Flott ENDELIG noen som tar seg tid til og hjelpe meg.. maskinen bør også ha Gigabit Ethernet... Takk for gode tips til nå...! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 detta holder 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 er det påmin link der oppe. svært få som har behov for nettverk kobling over 100mb. Lenke til kommentar
nattenskonge Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 jeg sitter på et gig nett... Men jeg vet ikke om jeg taper så mye på å ikke ha det på maskinen... men, men... Lenke til kommentar
nattenskonge Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 (endret) ATI MOBILITY RADEON X1600 med inntil 512 MB HyperMemory - 256 MB Er dette et bra kort for en bærbar å være? (kunne jo tenke meg og spille litt bf2 og AA også på den... ) Endret 9. august 2006 av nattenskonge Lenke til kommentar
nattenskonge Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Er det noen som har en formening om når bærbare med Duo Core x2 kommer? Om det tar over en mnd, så driter jeg i det og kjøper en med bare Duo Core... Sitter å er redd for at akkurat når jeg kjøper en bærbar så kommer det noen nye og bedre maskiner som jeg heller burde ha kjøpt, vet at jeg ikke kan vente i evigheter... Men hvorfor er selskapene så lite informerende om når de kommer med nye maskiner!? Lenke til kommentar
nattenskonge Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 kan noen bare råde meg om dette? Skal jeg bare kjøpe den Acern nå eller bør jeg vente 1mnd å se hva jeg får da? Vil ha maskinen snart, men om det kommer nye gode maskiner som er bedre enn denne i løpet av en mnd så venter jeg. (acer8204 kom jo 7feb. og enda kan jeg ikke se en maskin som slår den!) driter i om de er dyr nå når de kommer... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Det kommer alltid bedre maskiner og tenker du sånn får du aldri kjøpt noe som helst... innen en mnd så blir det ikke noe stor revelusjon på markede så det er bare å handle. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Kvase og Grievdus, han nevner at skjermkortet må takle tunge grafiske programmer. Da er vel Intel GMA900 ikke akkurat ypperlig, ei heller Geforce Go7400.. Den Acer maskinen du linker til nattenskonge, Travelmate 8204, har noen av de beste specsene du kan få nå, selv om man finner tilsvarende til lavere pris. Skal du ha et BRA grafikkort er ATI Mobility X1600 eller Nvidia Go7600 det minste du burde akseptere. Så vidt jeg kan se har ikke Psdata noen maskiner med bedre skjermkort enn disse, men de har altså ganske bra ytelse. Se skjermkort linken i signaturen min for en tråd om dette. Når det gjelder lyd- og varmenivå og byggekvalitet, så må du nesten bare lete etter tester på nettet for den aktuelle maskinen, eller håpe at noen som har erfaringer med dem titter innom her. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå