Honda10hk Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Har du peiling på honda motorer? Trenger hjelp til og trimme en honda 10 hk 4-takt. Hva skal jeg gjøre? hva vil det koste? Trenger hjelp ! TAKK ! Endret 9. august 2006 av Honda10hk Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Enten ligger det en innsnurping mellom forgasser og innsugsmanifoilen eller så er det noe opp under svinghjulet som pleier å være ganske komplisert å bytte.... ta kontak med en forhandler av johnson/evinrude/honda... Lenke til kommentar
Honda10hk Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Enten ligger det en innsnurping mellom forgasser og innsugsmanifoilen eller så er det noe opp under svinghjulet som pleier å være ganske komplisert å bytte.... ta kontak med en forhandler av johnson/evinrude/honda... 6641662[/snapback] Så det går an altså? Vet det går an på gamlere modeler av honda. men usikkert på de nye. Motoren er den på bilde . Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Er ikke helt sikker men jeg vil jo tro det da..... nærmest alle 9,9 kan trimmes til 15.... eneste grunnen til at de er 9,9 er at det er en avgftsgrense som begynner ved 10 hk.... men som sagt ta kontakt med en forhandler så får du greie på det Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Men du kan jo se inni motoren.... hvis det mellom forgasser og innsugsmanifoild ligger først en gummipakning så en metallplate og så en gummipakning igjen er det i de fleste tilfeller bare å ta ut metall plata og vips så har du en 15 hk... men vis det bare er en gummipakning eller to så må man enten ha ny og større forgasser eller bytte noen deler opp under svinghjulet som f.eks på tohatsu som jeg tror er ganske komplisert.... Lenke til kommentar
Honda10hk Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Men du kan jo se inni motoren.... hvis det mellom forgasser og innsugsmanifoild ligger først en gummipakning så en metallplate og så en gummipakning igjen er det i de fleste tilfeller bare å ta ut metall plata og vips så har du en 15 hk... men vis det bare er en gummipakning eller to så må man enten ha ny og større forgasser eller bytte noen deler opp under svinghjulet som f.eks på tohatsu som jeg tror er ganske komplisert.... 6643354[/snapback] Det er en slags plast pakning der ( se bilde) Kan det være en plombering? Men når man har tatt den av, må man juster noe da? Takk ! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 det kommer ikke opp noe bilde her hos meg.....har veldig treigt internett også da men..... Lenke til kommentar
Honda10hk Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Men du kan jo se inni motoren.... hvis det mellom forgasser og innsugsmanifoild ligger først en gummipakning så en metallplate og så en gummipakning igjen er det i de fleste tilfeller bare å ta ut metall plata og vips så har du en 15 hk... men vis det bare er en gummipakning eller to så må man enten ha ny og større forgasser eller bytte noen deler opp under svinghjulet som f.eks på tohatsu som jeg tror er ganske komplisert.... 6643354[/snapback] Det er en slags plast pakning der ( se bilde) Kan det være en plombering? Men når man har tatt den av, må man juster noe da? Takk ! 6643379[/snapback] Lenke til kommentar
Honda10hk Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Har spurt på baatplassen.no, der sa en at det ikke var mulig og trimme den :S Har han rett ? Se her : HER! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 det kan jo være det ikke går ann da.... hvor mye betalte du for den? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 ettersom hva han forklarer kan det stemme..... siden 8 og 10 er samme motoron er det vel ikke beregna for mer muligens.... men 4 takterne er jo generelt litt dauere og også tyngre enn en totakter så vurder å selg den og sett på en brukt/ny totakter da vil du få mer fart og bedre akseleresjon.... Lenke til kommentar
Honda10hk Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Ok. Jeg ga 11500 kr får den. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 da kan det stemme at ikke man kan trimme den.... for det er vanligvis ca tusen kr hetsen så en vanlig 9,9/15 koster 15 tusen fordi den kan trimmes til 15... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå