kengdal Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 er ikke alle som blir hemmet av det da men det kan være store sjanser for at det skjer! 6669396[/snapback] Tull. Det hemmer ikke vekst. Dette er bare en gammel myte satt ut av folk uten noe forskning på dette. Ingen stuidier har klart å bevise at trening med vekter hemmer vekst på noen som helst måte. Sener og leddbånd kan bli skadet med maksløft ofte, men det kan likså godt skje om du er 13 eller 30. Så nå må man slutte å spre slik tull. Klart det kan skje skader innen vekt trening, men fakta er at risikoen for å skade seg er ekstremt mye mindre en ved f. eks fotball. 6670927[/snapback] tull 6680855[/snapback] Prøv å vær litt mer seriøs, og heller host opp litt bevis av faktaløse utsagnene dine. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Tipper gymlæreren har fortalt det. Hehe, ganske typisk skeptiske foreldre og gymlærere å komme med den påstanden. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 det som kan skje om man begynner tidelig med trening av tunge vekter er at du fort kan gjøre skade på rygg nakke skuldre ben og armer... ekstreme tunge vekter kan forosjake strekk i muskel sene skader... og begynner man for tidelig kan det gå utover Benvevet i kroppen, det er den som holder bene i kroppen stabilt og passer på at du vokser som du skal i høyden og som også gener har vært med og bestemme, men det kan du ikke for benvevet i kroppen har trukket seg sammen og da slutter man og vokse i høyden og sjelette stopper og utvikle seg, grunnen skyldes at man har begynnt alt for tidelig med tunge løft, overtrent kroppen rett og slett og det kan da redusere veksten i benvevet i kroppen, var det godt nokk svart? Lenke til kommentar
Moal Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 det som kan skje om man begynner tidelig med trening av tunge vekter er at du fort kan gjøre skade på rygg nakke skuldre ben og armer... ekstreme tunge vekter kan forosjake strekk i muskel sene skader... og begynner man for tidelig kan det gå utover Benvevet i kroppen, det er den som holder bene i kroppen stabilt og passer på at du vokser som du skal i høyden og som også gener har vært med og bestemme, men det kan du ikke for benvevet i kroppen har trukket seg sammen og da slutter man og vokse i høyden og sjelette stopper og utvikle seg, grunnen skyldes at man har begynnt alt for tidelig med tunge løft, overtrent kroppen rett og slett og det kan da redusere veksten i benvevet i kroppen, var det godt nokk svart? 6702863[/snapback] ikkje dårlig svart nei Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) ikkje dårlig svart nei 6703104[/snapback] Bortsett fra at alt som han skrev er svada, er det ikke dårlig svart :!: det som kan skje om man begynner tidelig med trening av tunge vekter er at du fort kan gjøre skade på rygg nakke skuldre ben og armer... ekstreme tunge vekter kan forosjake strekk i muskel sene skader HÆ, hva er det du skriver her? Så strekk i muskelsene-skader stopper vekst ja, og dette har du hørt hvor? Og hva er strekk i muskelsene-skader? Så når unge fotballspillere for strekk i benene, stopper disse å vokse? og begynner man for tidelig kan det gå utover Benvevet i kroppen, det er den som holder bene i kroppen stabilt og passer på at du vokser som du skal i høyden og som også gener har vært med og bestemme, men det kan du ikke for benvevet i kroppen har trukket seg sammen og da slutter man og vokse i høyden og sjelette stopper og utvikle seg, Så det du prøver å si er at hvis du trener med vekter skrumper Benvevet inn? Og da må jeg si igjen dette har du hørt hvor? grunnen skyldes at man har begynnt alt for tidelig med tunge løft, overtrent kroppen rett og slett og det kan da redusere veksten i benvevet i kroppen Å tunge løft reduserer veksten i benvevet i kroppen. Jaha, Hva pokker er veksten i benvevet i kroppen? Er dette før eller etter benvevet har skrumpet inn? var det godt nokk svart? Konklusjon: NEI, dette er jo svada fra ene til annen, hvor har du spadd opp dette hen? Gjerne oppgi kildene dine, hadde vært morsomt å sett. Er dette en fylle-post eller? :!: Endret 19. august 2006 av kengdal Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 1) Start bodybuilding only after you reach 13. Before this your still in a growing phase and your bones are too tender to support the heavy training. Before 13 you should only do bodyweight exercises like push ups and dips. They wont make you look big but make you look fit. 2) Don't perform compound movements like Squats and Deadlifts before you grow to at least 16. These things require lot of execution techniques and if you do them wrong you could injure yourself badly. Still if you do want to do them remember never to go too heavy. 3) NEVER take testosterone supplements before you're an adult. Your growing stops once your growth plates close up. As a teenager you already have loads of testosterone in your body, if you intake more testosterone supplements, it will result in your growth plates closing up leading to stunted growth. kan finne fler tips på http://www.bodybuilding.com/fun/bbinfo.php?page=TeenTraining Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 1) Start bodybuilding only after you reach 13. Before this your still in a growing phase and your bones are too tender to support the heavy training. Before 13 you should only do bodyweight exercises like push ups and dips. They wont make you look big but make you look fit. Så du tror man er ferdig utvokst når man er 13 år? Har du lest topicen, vi diskuterer faktisk å trene før du er ferdig utvokst, noen som du ikke er før 16-18 pluss\minus. Men uansett så har du ikke kommet med noen bevis på at det er farlig å trene med vekter før man er 13, du har kommet med noen quotes av en subjektiv forfatter som ikke nevner noen bevis eller god grunn. 2) Don't perform compound movements like Squats and Deadlifts before you grow to at least 16. These things require lot of execution techniques and if you do them wrong you could injure yourself badly. Still if you do want to do them remember never to go too heavy. Dette er bare tull, se i Russland eller Ukraina, det er det like vanlig å trene styrke\vekt-løfting som å spille fotball når du er 12 år gammel. Tror du de som trener det har mer skader og er mye mindre en resten av befolkningen, nei det er de faktisk ikke. I Russland har de testet gjennomsnitt høyden til unggutter som driver med vektløfting, og resten av befolkningen. De tok tester før de begynte og senere og høyden var lik i begge grupper. 3) NEVER take testosterone supplements before you're an adult. Your growing stops once your growth plates close up. As a teenager you already have loads of testosterone in your body, if you intake more testosterone supplements, it will result in your growth plates closing up leading to stunted growth. Skjønner ikke helt hvorfor du tok med dette her, har dette noen med saken å gjøre, nei. Lurer fortsatt på hvor du fant alt det andre svada du kom med i stad, eller fant du på det selv? Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) 1) Start bodybuilding only after you reach 13. Before this your still in a growing phase and your bones are too tender to support the heavy training. Before 13 you should only do bodyweight exercises like push ups and dips. They wont make you look big but make you look fit. Så du tror man er ferdig utvokst når man er 13 år? Har du lest topicen, vi diskuterer faktisk å trene før du er ferdig utvokst, noen som du ikke er før 16-18 pluss\minus. Men uansett så har du ikke kommet med noen bevis på at det er farlig å trene med vekter før man er 13, du har kommet med noen quotes av en subjektiv forfatter som ikke nevner noen bevis eller god grunn. 2) Don't perform compound movements like Squats and Deadlifts before you grow to at least 16. These things require lot of execution techniques and if you do them wrong you could injure yourself badly. Still if you do want to do them remember never to go too heavy. Dette er bare tull, se i Russland eller Ukraina, det er det like vanlig å trene styrke\vekt-løfting som å spille fotball når du er 12 år gammel. Tror du de som trener det har mer skader og er mye mindre en resten av befolkningen, nei det er de faktisk ikke. I Russland har de testet gjennomsnitt høyden til unggutter som driver med vektløfting, og resten av befolkningen. De tok tester før de begynte og senere og høyden var lik i begge grupper. 3) NEVER take testosterone supplements before you're an adult. Your growing stops once your growth plates close up. As a teenager you already have loads of testosterone in your body, if you intake more testosterone supplements, it will result in your growth plates closing up leading to stunted growth. Skjønner ikke helt hvorfor du tok med dette her, har dette noen med saken å gjøre, nei. Lurer fortsatt på hvor du fant alt det andre svada du kom med i stad, eller fant du på det selv? 6705860[/snapback] nop her står det jeg skrev http://www.trim.no/forum/index.php/topic,31909.0.html ser det er mange som er uenig med meg. men har du noe bevis på at det ikke kan skje? Endret 19. august 2006 av Grievdus Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Les f.eks den her LINK Den kan hende oppklarer litt for deg Klart du kan bli skadet av å drive med vekt trening å, men fakta er at det forekommer mer og hyppigere skader i f.eks fotball og håndball. Belastnings skadene er mye midre i vekt trening, pga du bygger opp kroppen, noe du ikke gjør i fotball i lik grad, der bare sliter du ledd og sener. Men alt med måte, det er ikke bra for alle ledd i kroppen å dra 300 i markløft eller presse 250 kilo i benk, men ta ting med moderasjon. Endret 19. august 2006 av kengdal Lenke til kommentar
JoBBe Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Trenig før man er fult utvokst er vel ikke farlig..men det kan i noen tilfeller hemme vekst...en kompis av meg (kommer fra ei slekt med slanke,høye nordmenn) trente en god del på ungdomskolen,tok 85-90 i 9.klasse,han ble bare 1.70,men men... Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Trenig før man er fult utvokst er vel ikke farlig..men det kan i noen tilfeller hemme vekst...en kompis av meg (kommer fra ei slekt med slanke,høye nordmenn) trente en god del på ungdomskolen,tok 85-90 i 9.klasse,han ble bare 1.70,men men... 7278320[/snapback] Dette er bare svada. Har ikke noe som helst med at han trente på ungdomskolen. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Godt at Kengdal er her mens jeg er i militæret, så ikke svadaen får flyte fritt Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Godt at Kengdal er her mens jeg er i militæret, så ikke svadaen får flyte fritt 7281702[/snapback] Du må snart se å komme tilbake, begynner å bli mange svada påstander her, så jeg klarer nesten ikke holde unna. Tror mange av tenåringene som henger her, er blitt et talerør for våre alles kjære ”gymlærere” der ute. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Du må snart se å komme tilbake, begynner å bli mange svada påstander her, så jeg klarer nesten ikke holde unna. Tror mange av tenåringene som henger her, er blitt et talerør for våre alles kjære ”gymlærere” der ute. 7282715[/snapback] Det jeg også mente, men formulert på en annen måte, ble nesten angrepet Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 jo det er det.men du kan komme inn hvis du fyller 16 år det året. så jeg tipper på at han fyller 16 år detta året 6669575[/snapback] ehm? jeg er 15 år, begynte forrige vår. fikk lov til å trene akkurat som jeg ville blir 16 nå til februar, så de forskjellige treningsstudioene operer nok med forskjellige aldersgrenser. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 jo det er det.men du kan komme inn hvis du fyller 16 år det året. så jeg tipper på at han fyller 16 år detta året 6669575[/snapback] ehm? jeg er 15 år, begynte forrige vår. fikk lov til å trene akkurat som jeg ville blir 16 nå til februar, så de forskjellige treningsstudioene operer nok med forskjellige aldersgrenser. 7337352[/snapback] eventuelt driter i dem. Mener at det er slik at ingen forsikringselskap vil betale ut erstatninger på vegne av studioet hvis noen under 16 skader seg på gymmet. Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Trening er ikke farlig om du trenger riktig og ikke for tungt! Ta karbohydrater og proteiner, ved å ta karbohydrater og proteiner minskes sjangsene til å få skader og problemer med kroppen Endret 25. november 2006 av ZayCon Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kengdal, bare sånn at jeg vet det... hva slags utdanning har du? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 det som kan skje om man begynner tidelig med trening av tunge vekter er at du fort kan gjøre skade på rygg nakke skuldre ben og armer... ekstreme tunge vekter kan forosjake strekk i muskel sene skader... og begynner man for tidelig kan det gå utover Benvevet i kroppen, det er den som holder bene i kroppen stabilt og passer på at du vokser som du skal i høyden og som også gener har vært med og bestemme, men det kan du ikke for benvevet i kroppen har trukket seg sammen og da slutter man og vokse i høyden og sjelette stopper og utvikle seg, grunnen skyldes at man har begynnt alt for tidelig med tunge løft, overtrent kroppen rett og slett og det kan da redusere veksten i benvevet i kroppen, var det godt nokk svart? 6702863[/snapback] Det er ikke bevist at man kan hemme veksten eller skade ledd av å trene og noen forskere mener til og med at vanlig idrett kan hemme veksten 300% mer. Det er en del unge som skadet seg når de trener tidlig, men det er fordi de gjør øvelsene feil. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kengdal, bare sånn at jeg vet det... hva slags utdanning har du? 7371082[/snapback] Jeg har ikke noe utdanning innen dette feltet her. Jeg planlegger å gå på AFPT, men har som sagt ikke noe utdanning innen dette. Hvordan det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå